ادبیات

رونمایی ازعاشقانه های ناصرالدین شاه به جیران

همه این نامه ها و اسناد اصل می باشد. یک نامه از محمدشاه قاجار در بین این نامه ها موجود است که درواقع قدیمی ترین نامه دوره قاجار است .محتوای نامه پیشکش قریه کاشان از طرف محمدشاه قاجار در دوره ولیعهدی خودش به ناصرالدین شاه است.

25 بهمن 1402

گردشگری معنوی لذت عمیق تری از زندگی به فرد می دهد

دبیر چهارمین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت گفت: گردشگری معنوی می تواند به افراد یاری کند تا عمیق تر از زندگی لذت ببرند و ارتباطات معنوی و روحی خود را تقویت نمایند.

10 بهمن 1402

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد از دفتر نمایندگی خبرگزاری ایبنا بازدید کرد

به گزارش خبرنگارخبرنگاران در یزد، محمدمحسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد صبح شنبه با توجه به قرار گرفتن در آستانه روز خبرنگار، به عنوان نماینده ویژه استاندار یزد از دفتر نمایندگی ایبنا در این استان بازدید کرد.

14 مرداد 1402

10 روش برای تحلیل رقبا

با افزایش تعداد گزینه های موجود در یک محصول رقابت از قرن گذشته افزایش یافته است. برای به دست آوردن دست بالا در کشمکش بین تقاضا و عرضه هر شرکتی سعی می کند استراتژی های رقبای خود را درک کند تا جلوتر از آنها آماده شود و در بازار پیشتاز شود. این نوع تحلیل رقبا...

12 تیر 1402

ببینید ، یک قصر سلطنتی باشکوه که میزبان مهمانان فرنگی پادشاهان قاجار بود

اول خیال کردم که این بنای زیبا یک قصر سلطنتی است ولی بعد معلوم شد که مهمانخانه ای برای مهمانان دولت است. این وصف توریست بلژیکی، ارنست ارسل درباره مهمانخانه قزوین است که شب هنگام وارد آن شده بود و تحت تاثیر چراغانی و نورپردازی قجری قرار گرفته بود.

22 خرداد 1402

یاری 55 میلیون تومانی خیرین به کتابخانه نیکتا قوامی

معصومه اسحاق زاده در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در اسفراین اظهار کرد: 2 خیر اسفراینی که اهل روستای بزنج نیز هستند طی چند ماه اخیر مبلغ 55 میلیون تومان را به کتابخانه نیکتا قوامی واقع در روستای

19 خرداد 1402

رمان های خانگی برای بچه ها نوشته گردد، 57 بار تجدید چاپ سفری که پرماجرا شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا) در اصفهان، ادبیات کودک و نوجوان یکی از حساس ترین فراوریاتی است که می تواند در تربیت و شکل گیری شخصیت و الگوگیری نسل آینده تأثیر بسزایی داشته باشد؛ از این رو به نظارت جدی تر بر روند فراوری محتوا برای این گروه سنی باید...

18 خرداد 1402

چاپ دوم تاریخ بیهق در دسترس تاریخ پژوهان نهاده شد، مهمترین اثر در تاریخ محلی ایران

به گزارش خبرنگاران، کتاب تاریخ بیهق (سبزوار فعلی) نوشته ابوالحسن علی بن زید بیهقی معروف به ابن فُندق (490-565 ق.) که با تصحیح سلمان ساکت پیش از این در سال 1400 برای نخستین بار به از سوی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب منتشر شده بود، به چاپ دوم رسید.

2 خرداد 1402

(صوت) شعرخوانی محمدعلی بهمنی به مناسبت سالروز تولدش

شعری از محمدعلی بهمنی شاعر و ترانه سرای مشهور شعر های فارسی از زبان خودش می شنوید.

27 فروردین 1402

کتاب از شوشتر به طهران منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، کتاب از شوشتر به طهران؛ اسناد و مکاتبات مردم شوشتر و مجلس شورای ملی از سال 1288-1320 به تلاش معصومه عسگری از سوی مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد.

16 فروردین 1402

توصیه یک نویسنده به تازه کارها: کتاب های افتضاح بخوانید!

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، نویسندگانی از جمله کارول آن دافی و آلن مور معتقدند کلید یک نویسنده خوب بودن این است که خواننده خوبی باشید. لی چایلد نیز معتقد است توصیه های معمولی مانند آنچه را می دانی بنویس، وحشتناک است.

15 اسفند 1401

تفال به حافظ امروز سه شنبه 2 اسفند 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

2 اسفند 1401

عکس ، تهران 61 سال پیش در یک روز برفی ، فردوسی میان کولاک برف

تهران در روزهای برفی یکی از زیباترین چهره ها را به خود می گیرد. مانند عروسی می ماند که لباس سفید بر تن نموده و زیبایی هایش دو چندان می گردد.

27 دی 1401

شخصیت شناسی با نوع پیغام هایی که ارسال می کنید!

سندرم آخرین متن آنلاین، احتیاج اجباری یک فرد را برای ارسال آخرین پیغام در یک مکالمه صرف نظر از اینکه آیا چیزی به آن اضافه می نماید یا نه را توصیف می نماید. از طرف دیگر، بسیاری بر این باورند که وادار کردن طرف مقابل برای انتها دادن به مکالمه، شما را در...

24 دی 1401

بشنوید ، قطعه نو محمد اصفهانی

محمد اصفهانی، خواننده مطرح، قطعه به تازگی خیال آشنا را منتشر نموده است.

7 دی 1401

تهران به لحاظ سرانه کتابخانه های عمومی جزء شهرهای کمتربرخوردار است

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: تهران به لحاظ سرانه کتابخانه های عمومی جزء شهرهای کمتربرخوردار است و پیچیدگی های خاص خود را دارد.

11 آبان 1401

عاشقانه ترین رمان انگلیس که بعد از 150 سال هنوز پر خواننده است

برخی داستان ها در دوره ای می درخشند، اقبال عام پیدا می نمایند و پرفروش می شوند اما خورشیدشان زود غروب می نماید و بعد از چند دهه و گاه حتی چند سال فراموش می شوند.

25 مهر 1401

روایت هوشنگ ابتهاج از ربنای شجریان ، با این ربنا خدا را می بینین ...

روایت هوشنگ ابتهاج (سایه) از ربنای محمدرضا شجریان را ببینید.

19 مرداد 1401

سایه به خانه بازگشت

امیرهوشنگ ابتهاج (ه.ا.سایه) که از چندین روز قبل به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در آلمان بستری شده بود، به خانه اش بازگشت.

5 مرداد 1401

تفال به حافظ 1 خرداد ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

16 تیر 1401
تعداد: (29)