10 روش برای تحلیل رقبا

به گزارش اخبار ورزش ها، با افزایش تعداد گزینه های موجود در یک محصول رقابت از قرن گذشته افزایش یافته است. برای به دست آوردن دست بالا در کشمکش بین تقاضا و عرضه هر شرکتی سعی می کند استراتژی های رقبای خود را درک کند تا جلوتر از آنها آماده شود و در بازار پیشتاز شود. این نوع تحلیل رقبا به بخش بسیار رایج هر شرکتی تبدیل شده است که امروزه افرادی برای تجزیه و تحلیل فعالیت های رقبای خود گمارده می شوند. این کار به ترکیبی از بسیاری از چیزهای کوچک اما مهم نیاز دارد. در این مقاله چند روش بسیار مهم و ابزار برای تحلیل رقبا را معرفی می کنیم.

10 روش برای تحلیل رقبا

همگام با ادبیات آنها

در اینجا ادبیات یعنی هر نوع متنی که از طرف رقیب منتشر می کنند. این متن ها می توانند وبلاگ ها مقالات خبرنامه ها نظرسنجی ها و غیره باشند. بدیهی است که آنها هیچ اطلاعاتی را با رقبای خود به اشتراک نمی گذارند اما رعایت موارد ذکر شده در بالا کمک کننده خواهد بود. شما با سرمایه گذاری ها و کمپین های آنها قبل از اینکه واقعا اتفاق بیفتند آشنا خواهید شد. مهم است که آنها را به طور عاقلانه دنبال کنید و مهمتر از آن تجزیه و تحلیل و روشن کردن معانی درونی متون آنها.

دنبال کردن در شبکه های اجتماعی

هیچ جایگزین بهتری برای کمپین تبلیغاتی برای یک برند به جز پلتفرم های شبکه های اجتماعی محبوب وجود ندارد تا با مشتریان ارتباط برقرار کند و برنامه های آنها را به طور موثر به اشتراک بگذارد. فعالیت ها و مشارکت های رقبای شما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی چیزهای زیادی در مورد برنامه های آینده می گوید.

نه تنها این بلکه چیزهای زیادی در مورد استراتژی بازاریابی دیجیتال آنها نیز می گوید. این یک راه عالی برای درک بخش قابل توجهی از روش های رقبای شما در انجام تجارت است.

پاسخ رقیب چیزهای زیادی در مورد استراتژی های آنها می گوید

مراقب کلمات کلیدی باشید

همانطور که قبلا ذکر شد یکی از محبوب ترین راه ها برای تعیین نام یک برند از طریق کمپین های رسانه های اجتماعی است. در اینجا نمی توان بیش از این بر اهمیت انتخاب کلمات کلیدی مناسب تاکید کرد. از این رو یکی از برترین راه ها برای بررسی رقبای خود تلاش برای درک کلمات کلیدی است که آنها برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده می کنند. شما می توانید از ابزارهای مختلف آنلاین موجود مانند SEMrush Ahrefs Keyword Explorer و Google Keyword Planner و غیره برای دیدن کلمات کلیدی استفاده شده از طریق رقبای خود به جای تلاش برای درک هر کلمه کلیدی استفاده کنید.

روی سئو تمرکز کنید

یافتن کلمات کلیدی ما را به یک کار مهم دیگر می رساند. یعنی بررسی ابزارهای سئوی آنها. ممکن است تعجب کنید که چه چیزی باعث می شود رقیب شما با وجود فروش محصولات مشابه برتری بیشتری نسبت به شما داشته باشد پاسخ ممکن است در تکنیک های SEO آنها باشد. شما همچنین می توانید تکنیک هایی که ترافیک ارگانیک را به ارمغان می آورد درک کنید. ابزارهایی مانند Positionly (اکنون Unamo) وجود دارد که واقعا به دریافت داده های مقایسه ای در زمان واقعی در ترافیک وب سایت کمک می کند.

تبلیغات را دنبال کنید

تبلیغات یک راه عالی برای جذب مشتریان و افزایش تجارت است. اگر تبلیغات به درستی شکل گرفته و به درستی قرار داده شوند نقش مهمی خواهند داشت. وب سایت ها و پلتفرم هایی که این تبلیغات در آن ها منتشر می شوند نیز بسیار مهم است و در مورد کمپین های آنها چیزهای زیادی می گوید. می توانید وب سایت ها و پلتفرم هایی را که تبلیغات آن ها در آنها نمایش داده می شود ردیابی و جاسوسی کرده و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

ابزارهای جاسوسی تبلیغاتی وجود دارد که بینشی از تبلیغات رقیب شما می دهد. یکی از ابزارهایی که می توان از آن استفاده کرد AdSpyder است. AdSpyder به شما بینشی از استراتژی SEO مورد استفاده رقبای شما در پلتفرم های مختلف می دهد. با کمک این ابزار می توانید اسرار رقبای خود را درک کرده و آنها را برای تبلیغات خود مفید کنید.

محصولاتی را که تبلیغ می کنند بررسی کنید

تبلیغات بخش بسیار مهمی از هر کمپین بازاریابی است و در فرایند تحلیل رقبا ماهیت محصولات و نحوه تبلیغ بسکمک از استراتژی های آنها را به شما می گوید. این کار می تواند راهی عالی برای سازگاری با چیزهای بهتر و رد چیزهای غیر ضروری باشد.

ردیابی وب سایت های ایندکس شده

ایندکس شدن در گوگل یکی از مهمترین کارهایی است که هر برندی برای افزایش دسترسی خود انجام می دهد. به جای اینکه تمام وب سایت های رقیب خود را دنبال کنید وب سایت هایی که در گوگل ایندکس شده اند را ردیابی کنید. این کار به شما کمک می کند تا کار را به شیوه ای کارآمدتر سازماندهی کنید. گوگل به خودی خود ابزار خوبی برای تحلیل رقبا است.

بررسی رتبه های گوگل

بررسی رتبه های گوگل یک راه عالی برای تحلیل رقبا و دانستن جایگاه خودتان در مقایسه با رقیبتان در مورد ترافیک است. شما باید بدانید که رقیب شما برای هر کلمه کلیدی مرتبطی که جستجو می شود در کجا رتبه بندی می شود. یافتن رتبه یک رقیب به تنهایی کافی نیست. شما همچنین باید رشد آنها را در یک دوره زمانی را نیز تجزیه و تحلیل کنید. این به شما کمک می کند تا ایده ای از الگوی رشد آنها پیدا کنید.

پیدا کردن بک لینک ها

بک لینک ها برای حفظ رتبه خوب وب سایت شما بسیار مهم هستند. این موضوع تعیین می کند که یافتن استراتژی بک لینک رقیب چقدر مهم است. در فرایند تحلیل رقبا این کار به شما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی آنها را شفاف تر کنید. همچنین ایده ای در مورد نحوه استفاده موثر از بک لینک های خود برای به دست آوردن برترین نتایج خواهید داشت.

به سراغ مرورها بروید

تمام کمپین هایی که برندها انجام می دهند به یک چیز خلاصه می شود - رضایت مشتری. این کلید افزایش تجارت است. تجزیه و تحلیل نظرات مشتریان یک راه عالی برای تحلیل رقبا است. در حالی که بررسی مشتری ایده ای در مورد استقبال آنها از کمپین می دهد پاسخ رقیب چیزهای زیادی در مورد استراتژی های آنها می گوید. اگر نظرات منفی باشد این یک بینش خواهد بود که اشتباهات خود را قبل از بیرون آمدن تصحیح کنید.

نتیجه گیری

درست است که رقابت در زمان های اخیر به اندازه قابل توجهی افزایش یافته است. اما همچنین به این معنی است که اکنون بیش از هر زمان دیگری امکان بهبود و یادگیری از اشتباهات بدون اشتباه کردن وجود دارد. درک بازاریابی و تحلیل رقبا واقعا به شما کمک می کند تا در مورد نیازها و انتظارات مصرف کننده ایده بگیرید.

مراحل ذکر شده در بالا بخشی جدایی ناپذیر از این درک است و فهرست جامعی نیست. این نکات برای تحلیل رقبا نیست بلکه به عنوان فرصتی برای تفکر در مورد استراتژی ها و ابتکارات شما عمل می کند.

سوالات متداول

آیا تحلیل رقبا غیرقانونی است؟

تحلیل رقبا غیرقانونی نیست مگر اینکه قوانینی مانند هک کردن امنیت پایگاه داده رقیب خود را زیر پا بگذارید.

چگونه می توانم ببینم رقبای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند؟

BuzzSumo SEM Rush SpyFu و Ahrefs برخی از برترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی هستند که می توانید برای تحلیل رقبا استفاده کنید.

چرا انجام تجزیه و تحلیل رقبا مهم است؟

هدف از تجزیه و تحلیل رقبا درک نقاط قوت و ضعف رقبا در مقایسه با خودتان و یافتن شکاف در بازار است. تجزیه و تحلیل رقبا از این جهت مهم است که به شما کمک می کند تشخیص دهید که چگونه می توانید استراتژی کسب و کار خود را ارتقا دهید.

منبع: مجله شنبه

به "10 روش برای تحلیل رقبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 روش برای تحلیل رقبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید