مصرف مقادیر بیش از حد کم نمک بر خلاف انتظار ممکن است برای بیماران نارسایی قلبی مشکل ایجاد کند

به گزارش اخبار ورزش ها، یک آنالیز نو بر خلاف تصور رایج نشان می دهد که مصرف بیش از حد کم نمک می تواند برای بیماران نارسایی قلب زیانبار باشد.

مصرف مقادیر بیش از حد کم نمک بر خلاف انتظار ممکن است برای بیماران نارسایی قلبی مشکل ایجاد کند

به گزارش اخبار ورزش ها به نقل از هلث دی پزشکان در حال حاضر رژیم غذایی کم نمک را برای پایین آوردن فشار خون و جلوگیری از تجمع مایع و تورم توصیه می نمایند که علائمی شایع برای نارسایی قلب هستند. نارسایی قلبی هنگامی رخ می دهد که عضله قلب بیش از حد ضعیف و سفت شده باشد تا خون را به صورت موثر به بقیه بدن پمپ کند.

اما این فراتحلیل از 9 کارآزمایی بالینی اتفاقی شده کنترل شده نشان داد که محدود کردن مصرف نمک به زیر حداکثر توصیه شده استاندارد حدود 2/3 گرم در روز سودمندی بیشتری برای بیماران دچار نارسایی قلبی ندارد و ممکن است خطر مرگ را افزایش دهد.

این یافته ها در اجلاس آینده انجمن متخصصان قلب آمریکا ارائه خواهد شد.

پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه کرایتون که این آنالیز را انجام داده اند، می گویند یافته هایشان نشان می دهد که محدود کردن نمک به پایین تر اندازه معمول توصیه شده مصرف روزانه نمک در بیماران دچار نارسایی قلب می تواند اثر معکوس ایجاد کند و زیانبار باشد.

به گفته پژوهشگران گرچه محدود کردن نمک یا سدیم به طور کلی به درمان نارسایی قلب یاری می نماید، اما سال ها است که اندازه این محدود کردن مورد بحث بوده است. این پژوهشگران می گویند با توجه به این آنالیز باید تمرکز بر معین اندازه ایمن مصرف نمک یا سدیم در بیماران نارسایی قلب باشد، نه اینکه به طور کلی نمک را در این بیماران محدود کرد.

اندازه مصرف نمک یا سدیم میانگین در میان آمریکاییان 3/4 گرم در روز است، اما توصیه بر اساس راهنماهایی تغذیه ای آمریکا محدود کردن به 2/3 گرم در روز یا کمتر است یعنی اندکی کمتر از یک قاشق چایخوری در روز نمک طعام.

این 9 کارآزمایی تاثیر اندازه های متفاوت سدیم یا نمک را برای اندازه کلی حدود 3500 نفر دچار نارسایی قلبی ارزیابی نموده بودند و از جمله شامل داده های مربوط به مرگ و بستری شدن بودند.

یافته ها نشان داد که بیماران پس از رژیم غذایی با هدف مصرف سدیم زیر 2/5 گرم در روز با احتمال 80 درصد بیشتر نسبت به افرادی که با رژیم غذایی با هدف مصرف سدیم در حد 2/5 گرم در روز یا بالاتر می میرند.

در آنالیز هایی که رژیم غذایی با محدودیت بیشتر نمک به کار رفته بود، محدودیت سدیم بین 1/2 تا 1/8 گرم در روز متفاوت بود. در این گروه افراد گرایشی به افزایش بستری شدن در میان بیماران در پی رژیم غذایی محدودتر مشاهده نشد.

این شمار آنالیز و تعداد شرکت نمایندگان در آن اندازه بالایی از اطمینان درباره یافته های کلی ایجاد می نماید.

به گفته این پژوهشگران آنالیز های آینده باید اهداف مطلوب برای سدیم یا نمک غذایی را معین نمایند. این آنالیز ها بعلاوه می توانند زیرگروه هایی از بیماران دچار نارسایی قلبی را معین نمایند که از محدودیت بیشتر یا کمتر نمک نفع می برند.

افراد می توانند با خوردن میوه ها و سبزی های بیشتر و پختن غذا با مواد غذایی اصلی به جای مواد غذایی تولید شده، کنسروشده و در جعبه گذاشته شده مصرف سدیمشان را کاهش دهند. بعلاوه درج اطلاعات تغذیه ای روی برچسب مواد غذایی بیرون بر یا آماده هم سودمند است.

منبع: همشهری آنلاین

به "مصرف مقادیر بیش از حد کم نمک بر خلاف انتظار ممکن است برای بیماران نارسایی قلبی مشکل ایجاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف مقادیر بیش از حد کم نمک بر خلاف انتظار ممکن است برای بیماران نارسایی قلبی مشکل ایجاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید