مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد از دفتر نمایندگی خبرگزاری ایبنا بازدید کرد

به گزارش اخبار ورزش ها، به گزارش خبرنگارخبرنگاران در یزد، محمدمحسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد صبح شنبه با توجه به قرار گرفتن در آستانه روز خبرنگار، به عنوان نماینده ویژه استاندار یزد از دفتر نمایندگی ایبنا در این استان بازدید کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد از دفتر نمایندگی خبرگزاری ایبنا بازدید کرد

رفیعی در این بازدید ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: با توجه به توسعه روزافزون شبکه های مجازی و فضای مجازی، بحث خبر و خبرنگاری دارای اهمیت ویژه ای است و فعالیت در این حوزه می تواند برای پیشرفت جامعه بسیار اثرگذار باشد.

وی با اشاره به فعالیت اداه کل نهاد کتابخانه ها در استان یزد گفت: رویکرد ما توجه به بحث کیفی فعالیت ها در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی است و سعی نموده ایم با برنامه های فرهنگی گامی در جهت جذب جوانان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی برداریم.

رفیعی اضافه کرد: نگاه ما در نهاد کتابخانه ها در راستای توسعه کتابخانه ای نیست مگر این که احتیاج واقعی وجود داشته باشد اما نگاهمان کیفی سازی برنامه های کتابخانه ای است.

وی اضافه کرد: ما از زمان ارائه گزارش و آمار عبور نموده ایم و سعی نموده ایم برنامه های کیفی را دنبال کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد بیان نمود: مهمترین برنامه های ما در کتابخانه ها در راستای برنامه های فرهنگی است و سعی داریم با توجه به ظرفیت آماری که در اعضای کتابخانه های کشور وجود دارد به فعالیت های فرهنگی بپردازیم.

وی گفت: در حوزه ادبیات و شعر و نویسندگی نیز برنامه های مختلفی داریم و سعی نموده ایم با برنامه های مختلف برای گروه های سنی متفاوت در جهت جذب به کتاب و کتابخوانی گام برداریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: برنامه های مختلفی مانند هدهد سفید، نشریه هدهد سفید و جایزه هدهد سفید با موضوع کتاب از جمله برنامه های ما است که دنبال می کنیم.

رفیعی بیان نمود: ما در کتابخانه مرکزی خود فضای بازی کودک راه اندازی نموده ایم تا به بهانه بازی، بچه ها و نوجوانان به کتابخانه جذب شوند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار ها، فضای کتابخوانی افت نداشته اما متأسفانه با توجه به اینکه فضای کتابخوانی افراد خاص را دارد، سعی داریم آن را همگانی کنیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد بیان نمود: ما سعی داریم فضای موجود را مجذوب کننده کنیم که کتابخانه مرکزی استان یزد یکی از این رویکرد ها را دنبال می نماید و تا به امروز توانسته 9 هزار نفر عضو فعال داشته باشد و در کنار آن نیز بخش کودک 2 هزار و 700 عضو فعال دارد.

وی گفت: روزانه 700 نفر ورودی و خروجی کتابخانه مرکزی است که این آمار نشان می دهد باید فضا و امکانات و نیروهای متخصص داشته باشیم تا بتوانیم در جذب افراد پیروز عمل کنیم.

رفیعی گفت: سال جاری در سطح شهرستان یزد بیش از 140 کلاس اوقات فراغت در کتابخانه ها داریم و هدف ما نیز اجرای فعالیت های فرهنگی است.

وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله برنامه های مهم ما در سطح کشور است که تا مهرماه تمدید شده و امیدواریم با حضور مؤثر افراد، رتبه های خوبی در این جشنواره کسب کنیم.

در این بازدید حامد عطار ها، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، علی ملاعباسی، معاون اداری مالی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و فائزه دهقان مسئول روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استا حضور داشتند.

همزمان با روز خبرنگار؛ مدیران کل استان یزد با دستور استاندار یزد به صورت نماینده ویژه در خبرگزاری ها حضور پیدا نموده اند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد از دفتر نمایندگی خبرگزاری ایبنا بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد از دفتر نمایندگی خبرگزاری ایبنا بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید