معرفی تعدادی از کندترین حیوانات روی زمین

به گزارش اخبار ورزش ها، شاید مشهورترین داستان برای مقایسه سرعت بین حیوانات، داستان خرگوش و لاکپشت باشد و شاید دلیل آنکه در فکر بیشتر ما اینگونه ثبت شده که لاکپشت کندترین موجود روی زمین است، همین داستان مشهور کودکی باشد. بدون تردید، اغلب ما می دانیم که یوزپلنگ با سرعت 120 کیلومتر بر ساعتی خود، سریع ترین موجود زنده است. اما، در مورد حیواناتی که به کندی و آهستگی حرکت می کنند و آرامشی دورنی دارند، چقدر می دانیم؟ با ما در مقاله کندترین حیوانات روی زمین همراه باشید تا شما را با تعدادی از آرام ترین حیوانات دنیا آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با کندترین حیوانات دنیا برایتان جالب خواهد بود.

معرفی تعدادی از کندترین حیوانات روی زمین

فهرست مطالب

تنبل سه انگشتحلزون های باغیکوالاستاره دریاییلاکپشت

تنبل سه انگشت

همانطور که از نام این حیوان پیداست، تنبل درصدر آرام ترین حیوانات دنیا قرار گرفته است. دانشگاه ویسکانسین مدیسون در سال 2016 میلادی بر این موضوع صحه گذاشت. تنبل دارای رژیم غذایی متنوعی نیست، مواد مغذی چندانی مصرف نمی کند و بیشتر وقت خود را در بالای درختان آمریکای مرکزی و جنوبی به خوردن، استراحت و خوابیدن می پردازد. به دلیل کالری ورودی اندک، تنبل سه انگشت متابولیسم آرامی دارد و به دلیل اقامت دائمی بر فراز درختان، شکارچیان فراوانی ندارد.

حلزون های باغی

سرعتی معادل 45 متر و نیم در ساعت، حداکثر سرعت حلزون های باغی است که در پارک ها، جنگل ها و حیاط خانه ها یافت می شوند. این مورد از کندترین حیوانات دنیا بیشتر در زیر سایه صخره ها یا درختان پر شاخ و برگ مشغول استراحت و زندگی آرامی است که شاید دلیل عمده آن پاهایش باشند. پاهای این حیوان در حقیقت ماهیچه ای است که از صدف خارج شده و باعث می شود تا حلزون بتواند خود را روی زمین بکشد. انیمیشن زیبای توربو توانسته تا از حلزون باغی در فکر، یک حیوان پر سرعت بسازد که در مسابقات مشهور رالی قهرمان می شود. ولی، این حیوان یکی از حیواناتی است که به زندگی کند و آهسته مشهور است و از زندگی شبانه خود لذت می برد.

کوالا

کوالاها علاوه بر قرار دریافت در فهرست کندترین حیوانات روی زمین، در میان حیوانات خوشخواب هم بسیار مشهورند. این حیوان منزوی از برگ درختان اکالیپتوس تغذیه می کند و به همین دلیل کالری زیادی ندارد و انرژی اندکی را ذخیره می کند. کوالاها برخلاف دیگر حیوانات کند و آهسته، در صورت بروز خطر می توانند با سرعتی نزدیک به 29 کیلومتر بر ساعت از محل خطر دور شوند.

ستاره دریایی

در نگاه اول به نظر می رسد که ستاره های دریایی موجوداتی ثابت هستند که حرکت نمی کنند. این حیوانات با سرعت 96 متر بر ساعت یکی از حیوانات مشهور به کندی و آهستگی بوده که آرام آرام کف دریا را برای خوردن طی می کنند. 5 بازوی مکنده که پوشیده از اعضای گازانبری و مکنده بوده، از آن یک جانور گوشتخوار ساخته است که به شکار ماهی های زخمی، صدف های خوراکی، مرجان ها و ماهی های مرده می پردازد.

لاکپشت

عضلات ضعیف، گیاهخواری، متابولیسم آهسته و داشتن لاکی سخت برای شکار نشدن از لاکپشت ها حیواناتی ساخته که زندگی کند و آهسته ای دارند. لاکپشت ها می توانند 1.6 کیلومتر در ساعت حرکت داشته باشند و انرژی کمی می سوزانند. نژادی از لاکپشت ها به نام گالاپاگوس معمولا مشغول آفتاب دریافت و استراحت هستند و با داشتن ذخیره آب داخلی فراوان و مصرف انرژی پایین، می توانند یکسال بدون آب و غذا زندگی کنند.

منبع: همگردی

به "معرفی تعدادی از کندترین حیوانات روی زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از کندترین حیوانات روی زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید