طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی خوشمزه با همه فوت و فن ها

به گزارش اخبار ورزش ها، شیرینی اسکار را می توان خوشمزه ترین شیرینی عید به حساب آورد که با رنگ و طعم های مختلفش به سفره هفت سین رنگ و لعابی زیبا می بخشد. ماندگاری بالای آن برترین بهانه برای درست کردنش برای جشن ها و اعیاد به ویژه عید نوروز است. شما در کنار تهیه شیرینی بهشتی و تهیه شیرینی کشمشی، می توانید طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی را هم بخوانید و در روزهای پایانی اسفند آن را درست کنید.

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی خوشمزه با همه فوت و فن ها

مواد لازم برای تهیه شیرینی اسکار گردویی

  • آرد 125 گرم
  • تخم مرغ یک عدد
  • کره 70 گرم
  • پودر قند 50 گرم
  • وانیل نصف قاشق چای خوری
  • هل یک قاشق چای خوری
  • گردو نگینی به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی

1. کره و پودر قند را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی باید تمام مواد را 30 دقیقه قبل از درست کردن شیرینی آماده کنید تا به دمای محیط برسند. حال یک کاسه مناسب انتخاب کنید تا در آن پودر قند و کره به دمای محیط رسیده را داخل آن بریزید. با یاری قاشق یا لیسک آن ها را هم بزنید فقط مراقب باشید که پودر قند به اطراف پخش نگردد. زمانی که شاهد پخش شدن پودر قند به اطراف کاسه یا هوا بودید نوبت به هم زدن با یاری هم زن برقی می رسد و باید برای شش تا هفت دقیقه مواد را بزنید تا پوک و کرم رنگ گردد. از دیگر شیرینی هایی که برای عید می توانید در منزل درست کنید شیرینی پنجره ای است پس حتما آن را امتحان کنید.

2. زرده تخم مرغ و هل را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی باید زرد و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید. پس در این مرحله از پخت شیرینی اسکار، زرده تخم مرغ، هل و وانیل را به کاسه اضافه کنید و به همراه مخلوط کره و پودر قند برای یک دقیقه هم بزنید. به خاطر داشته باشید که حین هم زدن حتما دورگیری کنید و مواد را به وسط کاسه بیاورید تا با دیگر مواد مخلوط شوند. حال با وجود گردو به راحتی می توانید طرز تهیه کوکی گردویی را هم امتحان کنید.

3. آرد را اضافه کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی نوبت به آرد می رسد. پس آن را در سه مرحله به آرامی به مواد اضافه کنید. در این مرحله مواد را باید با لیسک هم بزنید. دقت داشته باشید که خمیر شیرینی اسکار باید کمی شل باشد تا جایی که بتوان با قاشق هم آن را هم زد. سپس خمیر شیرینی را با نوک انگشتان خود کمی ورز بدهید تا مواد مخلوط شوند. در نتیجه خمیر شیرینی باید منسجم و وسط ظرف قرار داده گردد. پیشنهاد ما به شما درست کردن حلوا گردویی تبریزی است که از خوردن آن لذت خواهید برد.

4. سفیده تخم مرغ را بزنید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی سفیده تخم مرغ را جداگانه در ظرفی بزنید تا از حالت لختگی خارج گردد. گلوله های کوچکی میزان یک گردو از خمیر بردارید. گردو و دیگر مغزیجاتی که می خواهید را به صورت نگینی در ظرفی جداگانه خرد نموده و کنار بگذارید. حال گلوله ها را به صورت جداگانه در سفیده تخم مرغ بغلتانید و کنار بگذارید. در ادامه آن ها را در ظرف مغزیجات و ظرف گردو بغلتانید. به آرامی گلوله های اسکار را فشار دهید تا گردوهای خردشده آن نریزد. با وجود گردو به راحتی نان گاتای گردویی هم می توانید درست کنید.

5. فر را برای پخت شیرینی آماده کنید

در پنجمین مرحله از طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم کنید. کاغذ روغنی داخل سینی فر پهن کنید و گلوله های شیرینی را با فاصله از هم داخل آن بچینید. سینی را برای 25 تا 18 دقیقه در فر بگذارید. در نهایت سینی را بیرون بیاورید و شیرینی ها را در ظرف سرو خود بچینید و با پودر قند و خلال بادام تزئین کنید.برای پذیرایی در روزهای عید شیرینی پفکی گردویی مجلسی هم می توانید درست کنید.

نکات تکمیلی پخت شیرینی اسکار گردویی

شیرینی اسکار را می توانید خیلی راحت تر از تصورتان برای دورهمی ها، جشن ها و روزهای عید درست کنید. پس اگر می خواهید از طرز تهیه شیرینی اسکار لذت ببرید باید نکات زیر را هنگام پخت آن بدانید. دانستن این نکات به داشتن تجربه ای شیرین از درست کردن این شیرینی یاری خواهد نمود.

نکات تهیه خمیر شیرینی اسکار

در طرز تهیه شیرینی اسکار باید همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که خمیرتان نه خیلی شل نه خیلی سفت باشد. به این معنا که آن را باید به راحتی با قاشق هم بزنید در نهایت با نوک انگشتان تان ورز دهید. برای بهتر عمل آمدن خمیر و پف شیرینی ها بهتر است به آن یک تا دو ساعت در یخچال استراحت دهید. شیرینی قطاب را هم کنار شیرینی اسکار حتما امتحان کنید.

نکات پخت شیرینی اسکار در فر

مهم ترین نکته برای پخت شیرینی های خوشمزه اسکار در فر انتخاب سینی با لبه های کوتاه است. تنها به این خاطرکه باید از هر طرف فر 10 سانتی متر فاصله داشته باشد تا حرارت فر به راحتی پخش گردد. نکته دیگر آن که برای پخت حتما از سینی های روحی و آلومینیومی بهره ببرید و نیازی به چرب کردن شان هم در پخت شیرینی های خشک نیست. استفاده از سینی آلومینیومی برای پخت شیرینی هایی مانند اسکار منجر به تیره شدن ته شیرینی ها می گردد چرا که گرما را در خود نگه می دارد. از دیگر شیرینی های خوشمزه عید، شیرینی صدفی است که به راحتی می توان آن را آماده کرد.

پخت شیرینی اسکار گردویی در قابلمه

در روشی دیگر برای تهیه شیرینی اسکار، آن را مانند کیک اسفنجی در قابلمه و روی گاز می توانید پخت کنید. برای این کار کاغذروغنی ببرید و داخل قابلمه بیندازید. البته از سه پایه هم می توانید بهره ببرید. سپس برای 15 دقیقه قابلمه را روی گاز بگذارید تا گرم گردد. در ادامه شیرینی ها را با فاصله داخل قابلمه بچینید. در نهایت در قابلمه را دم کنی بپیچید و روی شعله میانه رو به کم بگذارید. 20 دقیقه زمان مناسبی برای مغزپخت شدن شیرینی هایتان است. با شیرینی الماسی هم می توانید در عید نوروز از میهمان هایتان پذیرایی کنید.

تزئین شیرینی اسکار

شیرینی اسکار گردویی را با پودر قند، پودر هل، خلال بادام، خلال پسته یا کنجد می توانید تزئین کنید. هنگامی که شیرینی تان داغ است پودرقند را روی آن نریزید چراکه پودرقند آب خواهد شد و شیرینی تان ظاهر زیبایی نخواهد گرفت. سرد شدن کامل شیرینی هم به شما یاری نخواهد نمود به این خاطر که پودر قند از روی شیرینی ها خواهد ریخت. شما باید یک تا دو دقیقه زمان دهید که اسکارها از گرما بیفتند سپس پودر قند روی آن ها بریزید. طرز تهیه شیرینی مشهدی را در کتاب کاله بخوانید تا در کنار دیگر شیرینی ها آن را در منزل به راحتی درست کنید.

تزئین شیرینی اسکار با ژله بریلو و مارمالاد

در روشی دیگر برای تزئین این شیرینی خوشمزه می توانید قبل از پخت، روی آن حفره ایجاد کنید. بعد از پخت، حفره را با کمی ژله بریلو، مارمالاد پرتقالی یا سس شکلاتی می توانید پر کنید.

جلوگیری از قندک زدن شیرینی

اگر برای تزئین شیرینی تان از پودر قند استفاده می کنید باید بدانید که با در معرض هوا قرار گرفتن، گلوله گلوله خواهد شد که به علت جذب رطوبت است پس برای جلوگیری از این کار باید یک قاشق سر پُر نشاسته را با پودر قند مخلوط و سپس بهره ببرید. طرز تهیه شیرینی نخودچی را هم امتحان کنید.

نگه داری شیرینی اسکار گردویی

در نگه داری شیرینی اسکار این نکته را در نظر داشته باشید که آن ها را روی هم نچینید. شیرینی ها را باید در یک ظرف دربسته بگذارید تا بتوانید برای چند روز در دمای محیط نگه شان دارید. از سویی دیگر استفاده از عسل یا شکر سرخ در تهیه این شیرینی به ماندگاری بالا، تازه ماندن و تیره شدن سطح آن یاری خواهد نمود. شیرینی زبان خانگی هم می تواند یک گزینه مناسب برای پذیرایی از میهمان ها در عید نوروز باشد.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی خوشمزه با همه فوت و فن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی خوشمزه با همه فوت و فن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید