طرز تهیه شربت توت فرنگی ???? غلیظ و خوشرنگ به 3 روش

به گزارش اخبار ورزش ها، شربت توت فرنگی یکی از شربت های لوکس تابستانی است. اگر عاشق طعم هستید، حتماً تا حدودی هم با طرز تهیه شربت توت فرنگی آشنایی دارید. شربت توت فرنگی را می توانید به سادگی در خانه آماده کنید. در این مقاله از سرویس در می توانید با طرز تهیه شربت توت فرنگی خوشرنگ و مجلسی به 3 روش شربت توت فرنگی با مربا، بدون مربا و با توت فرنگی یخ زده و فوت و فن شربت توت فرنگی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص درست کردن شربت توت فرنگی پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه شربت توت فرنگی ???? غلیظ و خوشرنگ به 3 روش

طرز تهیه شربت توت فرنگی خانگی بدون مربا

مدت زمان آماده سازی و پخت شربت توت فرنگی: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شربت توت فرنگی مجلسی

  • توت فرنگی: نیم کیلوگرم
  • شکر: 750 گرم
  • آب: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب لیمو ترش: 1 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه شربت توت فرنگی خانگی بدون مربا

اگر دوست دارید یک شربت توت فرنگی خانگی بدون مربا با عطر و طعمی شگفت انگیز در خانه درست کنید، برترین روش تهیه این شربت پیش روی شماست. شما می توانید در عرض چند دقیقه این شربت توت فرنگی خوش طعم را آماده کنید و یا از مهمان های خودتان با یک لیوان شربت خانگی پذیرایی کنید و از هم بهره ببرید. در ادامه می توانید با آموزش تصویری شربت توت فرنگی آشنا شوید.

مرحله اول؛ شستن توت فرنگی ها

در اولین مرحله از طرز تهیه شربت توت فرنگی خانگی بدون مربا باید توت فرنگی ها را داخل آب بریزید و کمی سرکه یا نمک به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید توت فرنگی ها برای چند دقیقه در این ترکیب بمانند و ضدعفونی شوند. بسیار اهمیت دارد. حال می توانید برگ های توت فرنگی را جدا کنید و آن را در آبکش بریزید.

مرحله دوم؛ آماده کردن شهد شربت توت فرنگی

در این مرحله از طرز تهیه شربت توت فرنگی باید آب و شکر را در قابلمه بریزید. حال می توانید شعله گاز را روشن کنید و آغاز به هم زدن آن کنید تا شکر به خوبی در آب حل گردد.

مرحله سوم؛ اضافه کردن توت فرنگی ها به شهد شربت

بعد از حل شدن شکر در آب باید توت فرنگی های شسته شده را به قابلمه اضافه کنید. برای 10 تا 15 دقیقه اجازه دهید توت فرنگی ها با شعله میانه بجوشند. سپس شعله گاز را کم کنید و 15 دقیقه دیگر صبر کنید تا توت فرنگی کاملاً پخته و نرم گردد.

مرحله چهارم؛ غلیظ شدن شربت توت فرنگی

زمانی که شربت توت فرنگی به مقدار جوشید و غلیظ شد، آبلیمو را اضافه کنید. بعد از چند دقیقه کوتاه می توانید شعله گاز را خاموش کنید. اجازه دهید شربت در دمای اتاق خنک گردد.

مرحله پنجم؛ میکس کردن توت فرنگی ها

بعد از خنک شدن ترکیب توت فرنگی، باید آن را در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. مواد را آن قدر مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند. در صورتی که به مخلوط کن دسترسی ندارید، می توانید از گوشت کوب برقی نیز بهره ببرید.

مرحله ششم؛ نگهداری شربت توت فرنگی

بعد از میکس کردن توت فرنگی و خنک شدن شربت می توانید آن را در یک شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید. برای درست کردن شربت توت فرنگی باید با توجه به اندازه شیرینی که می پسندید، مقداری شربت در لیوان بریزید و بقیه لیوان را با آب سرد پر کنید. سپس شربت خوشمزه تان را میل کنید.

طرز تهیه شربت توت فرنگی با مربا و بدون میکس کردن توت فرنگی ها

برای تهیه شربت توت فرنگی بدون میکس کردن توت فرنگی ها باید دقیقا به روشی که پیش تر ذکر شد عمل کنید. تنها باید بعد از آماده شدن شربت و رسیدن به غلظت مناسب، آن را از صافی رد کنید. سپس از این عصاره زلال و خوش رنگ برای درست کردن شربت بهره ببرید. می توانید از توت فرنگی های به جای مانده برای تهیه و بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی توت فرنگی با ثعلب بدون دستگاه

طرز تهیه شربت توت فرنگی با توت فرنگی یخ زده

اگر فصل توت فرنگی نیست و هوس شربت توت فرنگی کردید، می توانید با استفاده از نیز شربت درست کنید. برای این کار ابتدا باید یخ توت فرنگی ها آب گردد و بعد شربت را آماده کنید. از آنجایی که توت فرنگی منجمد آب بیشتری دارد، از همین برای غلیظ شدن شربت توت فرنگی بهتر است به مقدار 2 قاشق چای خوری نشاسته ذرت را با 1/4 لیوان فرانسوی دسته دار آب ترکیب کنید و در شربت توت فرنگی بریزید.

ترفندهایی برای خوشرنگ شدن شربت توت فرنگی

برای خوش رنگ شدن توت فرنگی باید کف روی شربت توت فرنگی را با قاشق بردارید و بریزید. این کار موجب می گردد تا رنگ شربت شفاف تر گردد. بعضی افراد برای خوشرنگ شدن شربت توت فرنگی مقداری رنگ خوراکی قرمز به آن اضافه می نمایند. هر چند که پیشنهاد نمی گردد از این روش بهره ببرید، اما به هر حال اضافه کردن رنگ می تواند موجب خوشرنگ شدن شربت توت فرنگی گردد.

خواص شربت توت فرنگی

توت فرنگی یک میوه مفید و خوشمزه بهار و تابستان است که چه به صورت خام و چه شربت و خواص بی نظیری برای سلامت دارد. هر چند که پختن توت فرنگی و آماده کردن شربت می تواند بخش زیادی از ویتامین C موجود در آن را از بین ببرد، اما به هر حال این شربت همچنان سرشار از مواد مغذی است.

از مهم ترین به صورت شربت می توان به کنترل فشار خون، تقویت استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، درمان افسردگی و خنک کردن بدن و اشاره نمود.

فوت و فن های طرز تهیه شربت توت فرنگی

*برای درست کردن شربت توت فرنگی می توانید از قابلمه یا کفگیر مسی بهره ببرید. این کار موجب می گردد تا شربت شما پررنگ تر گردد.

*برای جلوگیری از سر رفتن شربت توت فرنگی می توانید یک قاشق چوبی در قابلمه قرار دهید.

*به منظور شفاف شدن شربت توت فرنگی می توانید یک قابلمه بزرگ تر از قابلمه ای که شربت را در آن آماده نموده اید را در فریزر قرار دهید یا آن را با یخ پر کنید. سپس قابلمه شربت را داخل این قابلمه بگذارید. شوکی که به شربت وارد می گردد، رنگ شربت توت فرنگی را شفاف تر می نماید.

*از جوشاندن بیش از حد شربت توت فرنگی اجتناب کنید. برای تست غلظت شربت آن را در یک نعلبکی بریزید و بعد از سرد شدن غلظت را آنالیز کنید.

*برای شفاف شدن شربت توت فرنگی و جلوگیری از کپک زدن شربت توت فرنگی می توانید مقداری جوهر لیمو به شربت اضافه کنید.

*در صورتی که دوست دارید شربت توت فرنگی شما قوام بیشتری داشته باشد، می توانید یک ورق ژلاتین یا مقداری پودر ژله توت فرنگی به شربت اضافه کنید.

*در حین پخت توت فرنگی و آماده کردن شربت توت فرنگی به هیچ عنوان شعله گاز را کم و زیاد نکنید، این کار موجب تیره و بد رنگ شدن شربت می گردد.

*اگر شربت توت فرنگی به قوام مورد نظر برسد، شربت شما شکرک نمی زند و دوام بیشتری خواهد داشت.

*برای درست کردن شربت توت فرنگی نباید درب قابلمه را ببندید. این کار موجب کدر و بد رنگ شدن شربت می گردد.

*به منظور خوش عطر شدن شربت توت فرنگی می توانید از مقداری دارچین، وانیل، هل و زعفران بهره ببرید.

*اضافه کردن مقداری گلاب موجب خوش عطر شدن شربت توت فرنگی می گردد.

*اگر شربت توت فرنگی خانگی را با توت فرنگی محلی درست کنید، عطر و طعم بهتری خواهد داشت.

*برای افزایش غلظت شربت توت فرنگی می توانید از مقداری نشاسته ذرت استفاده می نمایند. برای این کار باید کمی نشاسته را در آب حل کنید و سپس آن را به شربت در حال جوش اضافه کنید.

سوالات متداول

چطور شربت توت فرنگی درست کنم؟

در طرز تهیه شربت توت فرنگی خوشرنگ و مجلسی باید توت فرنگی ها را با ترکیب آب و شکر بجوشانید تا به غلظت مناسب برسند. سپس کمی آبلیمو به آن اضافه کنید و اجازه دهید شربت سرد گردد.

برترین روش برای طرز تهیه شربت توت فرنگی غلیظ خانگی چیست؟

برای افزایش غلظت شربت توت فرنگی خانگی می توانید توت فرنگی را داخل شربت میکس کنید و یا یک ورق ژلاتین به شربت اضافه کنید.

دلیل تیره و بد رنگ شدن شربت توت فرنگی چیست؟

در حین پخت توت فرنگی و آماده کردن شربت توت فرنگی به هیچ عنوان شعله گاز را کم و زیاد نکنید، این کار موجب تیره و بد رنگ شدن شربت می گردد.

مهم ترین خواص شربت توت فرنگی چیست؟

از مهم ترین خواص شربت توت فرنگی می توان به کنترل فشار خون، تقویت استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، درمان افسردگی و خنک کردن بدن اشاره نمود.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه شربت توت فرنگی ???? غلیظ و خوشرنگ به 3 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شربت توت فرنگی ???? غلیظ و خوشرنگ به 3 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید