طرز تهیه سس کاتلا مناسب استفاده در انواع کیک

به گزارش اخبار ورزش ها، سس کاتلا یکی از محصولات خوشمزه و محبوب در دنیای قنادی است. این سس، از ماده اصلی و محصولی به نام کاتلا تهیه می گردد. این سس می تواند به عنوان تزیین یا فیلینگ در دسرها، کیک ها و شیرینی ها مورد استفاده قرار گیرد. در این رسپی ما به شما نشان خواهیم داد طرز تهیه سس کاتلا در خانه چیست. این سس اغلب با وافل، پنکیک، چیزکیک، انواع کیک به عنوان یک دسر جانبی یا روکش آن ها استفاده و میل می گردد و باعث ه خوشمزه تر شدن شیرینی ها یاری می نماید. در ادامه همراه ما باشید تا با هم طرز تهیه سس کاتلای مجذوب کننده و فوق العاده را بیاموزیم.

طرز تهیه سس کاتلا مناسب استفاده در انواع کیک

مواد لازم برای تهیه سس کاتلا

  • کاتلا 470 گرم
  • خاک قند 225 گرم
  • گلیز صدفی سوربن 150 گرم
  • شکلات سفید سکه ای سوربن 230 گرم
  • ورق ژلاتین 10 عدد
  • آب گرم 120 گرم

طرز تهیه سس کاتلا

1. آماده کردن مواد

اولین مرحله از طرز تهیه سس کاتلا این است که کاتلا، خاک قند، گلیز صدفی و آب را ترکیب نموده و روی اجاق گاز به دمای 80 درجه می رسانیم.

2. اضافه کردن شکلات و ژلاتین به ترکیب

سپس اجاق را خاموش نموده و ابتدا شکلات و سپس ژلاتین را به آن اضافه نموده و آغاز به بلندر کردن می کنیم. پس از 3 تا 4 دقیقه بلندر کردن، سس کاتلا آماده است.

سس کاتلا نسبت به سس فرانسوی معمول براق تر است، حالت کشسانی ندارد و قیمت تمام شده آن به نصف کاهش می یابد.

کاتلا دسری خوشمزه و متفاوت

کاتلا یک دسر خوشمزه است که به آن مربای شیر یا شیرینی از شیر هم می گویند. این دسر نوعی شیرینی غلیظ به رنگ کرمی دارد که شبیه به کارامل است. کاتلا به طور مشخصی ضخیم تر از سس کارامل است بنابراین اغلب به عنوان تزئین یا پر کردن برای کلوچه ها و کیک ها استفاده می گردد. طرز تهیه چیزکیک کاتلا و طرز تهیه رولت کاتلا را می توانید در کتاب کاله بخوانید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سس کاتلا مناسب استفاده در انواع کیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس کاتلا مناسب استفاده در انواع کیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید