5000 مگاوات انرژی تجدیدپذیر وارد مدار برق کشور می گردد

به گزارش اخبار ورزش ها، سید زمان حسینی بعدازظهر سه شنبه در دوازدهمین کنفرانس بین المللی حفاظت و اتوماسیون برق در دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر اضافه نمود: برطرف مسائل و آلایندگی های صنعت برق از مسائل مهمی که با قوت در دست انجام است و در این بخش در کنار برطرف مسائل حفاظت از سیتم هم در اولویت است.

5000 مگاوات انرژی تجدیدپذیر وارد مدار برق کشور می گردد

وی اظهار کرد: براساس ماده 49 برنامه ششم، مقرر شد تا ارتباط برقی ایران با کشورهای همسایه در اطراف فراهم گردد و در این بخش اکنون با 8 کشور در ارتباط شبکه ای انرژی برق قرار داریم و بیشترین واردات ایران از ترکمنستان و بیشترین صادرات به کشور عراق است.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر همچنین با اشاره به تاکید بر کاهش مصرف انرژی خانگی گفت: اکنون بیشترین سهم مصرف انرژی در مصارف خانگی است و پس از آن صنعت قرار گرفته است.

حسینی سهم بخش های مختلف از مصرف انرژی در کشورمان را به ترتیب در خانگی، صنعتی، کشاورزی، عمومی، تجاری و سایر خاطرنشان کرد وگفت: تا سال 2050 باید 70 درصد خودروها به سمت خودروهای برقی حرکت نمایند و باید در این بخش فعال شویم.

این مسئول گفت: اکنون در ایران 17 میلیون خودرو و 13 میلیون موتورسیکلت وجود دارد که با توجه به آلایندگی بالای موتورسیکلت ها نسبت به خودروهای معمولی که چهار برابر است باید توجه به فراوری موتورسیکلت های برقی در دستور کار قرار گیرد.

حسینی، رتبه جهانی ایران در شاخص فراوری را رتبه 14 جهانی خاطرنشان کرد و گفت: کشورمان در مصرف انرژی هم دارای رتبه 18 جهانی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تورنتو هم دراین همایش با اشاره به شرایط نیرو گفت: مخابرات و صنعت در شروع شکل گیری از مسائل ابتدایی شروع کردند اما اکنون شاهد سیر تحولی مخابرات و در حال متحول شدن صنعت برق هستیم.

سیدعلی نبوی نیاکی اضافه نمود: در بخش شبکه ها و ریز شبکه ها با تحولات مختلف روبرو بوده ایم و چالش های مهم ریزشبکه ها شامل حضور ادوات جدید، سیستم های ذخیره ساز، سیستم های مخابراتی، سیستم های مدیریت انرژی محلی و.. است.

وی گفت: در دسترس بودن سنسورهای دقیق و ارزان، قابلیت ارسال سیگنال و قابلیت تراشه های محاسباتی در سطح تجهیزات و ارزان از جمله عوامل و مؤلفه های تحول در شبکه هستند که تحول بزرگ در شبکه ایجاد می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "5000 مگاوات انرژی تجدیدپذیر وارد مدار برق کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5000 مگاوات انرژی تجدیدپذیر وارد مدار برق کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید