گشت و گذار نوروزی در کاخ نیاوران

به گزارش اخبار ورزش ها، کاخ نیاوران یکی از سه مجموعه کاخ تاریخی معروف در شهر تهران است. بخش های مختلف کاخ نیاوران امروزه به موزه هایی مملو از آثار تاریخی ارزشمند، تبدیل شده اند. اگر به آنالیز تاریخ و فرهنگ معاصر ایران علاقه دارید، حتما به تماشا مجموعه تاریخی-فرهنگی نیاوران و به خصوص کاخ اختصاصی نیاوران بروید.

گشت و گذار نوروزی در کاخ نیاوران

اخبار ورزش ها :

کاخ نیاوران یکی از سه مجموعه کاخ تاریخی شهر تهران است و در منطقه ای خوش آب و هوا در باغی با مساحت نزدیک به 11 هکتار در جوار کوه های البرز واقع شده است.

برای رسیدن به مجموعه نیاوران باید به اتوبان صدر بروید و از خروجی کامرانیه به سمت نیاوران ادامه دهید. با رسیدن به خیابان باهنر و ادامه راستا در جهت شرق به میدان نیاوران خواهید رسید. کاخ نیاوران در شمال این میدان در امتداد راستا خیابان باهنر، واقع شده است. دسترسی دیگر به کاخ نیاوران به وسیله بزرگراه امام علی است. در این راستا می توانید در جهت جنوب به شمال بزرگراه امام علی به خروجی اتوبان ارتش (غرب) وارد شوید، در ادامه به خیابان موحد دانش خواهید رسید. سپس در انتهای خیابان موحد دانش وارد خیابان پاسداران شوید و در جهت شمال خیابان راستاتان را ادامه دهید تا به میدان نیاوران برسید.

اگر با وسایل نقلیه عمومی قصد رفتن به کاخ نیاوران را دارید، می توانید با مترو یا اتوبوس نیز به کاخ نیاوران بروید. برای تردد با مترو، در راستا خط یک تا آخرین ایستگاه یعنی ایستگاه تجریش ادامه دهید. ایستگاه تجریش در میدان قدس واقع شده است و در میدان قدس با استفاده از تاکسی های خط تجریش-دزاشیب یا تجریش-نیاوران به ورودی اول موزه نیاوران می رسید. از نقاط مختلف تهران نیز اتوبوس ها به میدان تجریش تردد می نمایند، اما برترین راه، خط بی آرتی در راستا راه آهن تا تجریش است. مسافت تجریش تا کاخ نیاوران را می توانید با اتوبوس هم طی کنید. کافی است یکی از اتوبوس های ازگل یا دارآباد یا میدان رسالت در میدان تجریش را سوار شوید. همه این خطوط روبه روی ورودی اول موزه نیاوران ایستگاه دارند.

کاخ نیاوران تهران در تاریخ 6 خرداد سال 1377 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید. در حال حاضر این مجموعه فرهنگی-تاریخی از برجسته ترین جاهای دیدنی تهران به شمار می رود.

کاخ نیاوران معماری ساده و در عین حال مدرنی دارد. در این ساختمان گچبری های زیبا، آینه کاری و کاشی کاری های برجسته به چشم می خورند. در این کاخ تابلوهای نفیس اثر نقاشان معروف داخلی و خارجی به یادگار مانده است. فرش های دستباف ارزشمند و ظروف و وسایل تزئینی گران بها، از دیگر اشیای دیدنی در کاخ نیاوران است.

بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در نوروز 1401 از ساعت 9 تا 19

لازم به ذکر است در طول تعطیلات عید نوروز 1401 مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران همه روزه از ساعت 9 تا 19 با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرای علاقه مندان و دوستداران تاریخ، هنر و میراث فرهنگی کشور است.

طبق اعلام روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این مجموعه از تاریخ یکم تا دوازدهم فروردین، تمامی روزها از ساعت 9 تا 19 فعال بوده و فروش بلیت ورودی تا ساعت 17:00 انجام می گردد.

بر اساس این گزارش، مجموعه نیاوران روز شنبه 13 فروردین 1401 مصادف با روز طبیعت تعطیل است.

برای تماشای مجازی کاخ موزه های مجموعه سعد آباد به وبگاه آن سربزنید.

عکس ها : مرضیه خاکپور

منبع: توریسم آنلاین

به "گشت و گذار نوروزی در کاخ نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار نوروزی در کاخ نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید