مادرید در یک نگاه

به گزارش اخبار ورزش ها، شهر مادرید باوجود زیرساخت های مدرنی که دارد، همچنان بسیاری از مراکز و خیابان های باستانی خود را حفظ نموده است و گردشگران می توانند درکنار استفاده از امکانات مدرن، از جاذبه های تاریخی لذت ببرند.

مادرید در یک نگاه

مادرید (Madrid)، مرکز و بزرگ ترین شهر اسپانیا است که بعد از برلین و لندن، سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا محسوب می شود. این شهر در استان مادرید و درکنار رودخانه مانزانارس واقع شده است و از آن جا که مرکز کشور به شمار می رود، مقر دولت و محل اقامت پادشاه اسپانیا نیز در این شهر است. علاوه بر این مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور نیز هست. مساحت این شهر اروپایی بالغ بر 605.77 است و 3,265,038 نفر در آن ساکن هستند. زبان مردم اسپانیایی و واحد پول شان، یورو است.

برخلاف شهرهایی نظیر سویا، والنسیا و بارسلون، در مادرید آثاری چندانی از دوران رومی ها و ویزیگوت ها پیدا نشده زیرا احتمالا منطقه مادرید امروزی برای این دو قوم جذابیتی نداشته است (نه درکنار دریا و بنادر بود و نه در جهت شهرهای اصلی قرار داشت). اولین سند تاریخی درباره وجود سکونت انسان در مادرید به زمان مسلمانان برمی شود. بخش اعظم شبه جزیره ایبری در سده نهم میلادی در دست مورهای مسلمان بود. محمد اول قرطبه، امیر عرب اندلس در آن موقع کاخی در مادرید ساخت و در آن محل ارگ کوچکی نیز به نام المدینه بنا کرد. این کاخ درکنار رود مانزانارس قرار داشت و مورها این رود را مَیرا نامیدند که به معنای سرچشمه و منبع مادر بود؛ بعدها پسوند رومی-ایبری -ایت به معنای مکان به آن چسبید. مادرید امروزی و نام این شهر از این بنا و این نام سرچشمه گرفته است.

مادرید محل استقرار دو باشگاه ورزشی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید است و به لطف اقتصاد خوب، استانداردهای بالای زندگی و مقدار بازار می توان این شهر را مرکز اقتصادی اروپای جنوبی و جزیره ایبری محسوب کرد. درضمن، بسیاری از شرکت های بزرگ و مهم اسپانیا در این شهر مستقر هستند. مجله مونوکل در سال 2017، مادرید را دهمین شهر مناسب زندگی در جهان معرفی کرد.

زندگی شبانه پرشور و هیجان نظیر رستوران های مجلل و فستیوال ها و رویدادهای مختلف شبانه، معماری زیبا، آشپزی و غذاهای محلی، تنها بخشی از جذابیت های این شهر به شمار میرود. طی قرن های متمادی، پادشاهان اسپانیا باتوجه به هنر و هنرمندان این منطقه، فرصتی فوق العاده برای بروز و ظهور هنر آن ها فراهم نموده اند و این شهر، هنرمندان مشهور زیادی نظیر پیکاسو، دالی و میرو را به جهان معرفی نموده است.

از ویژگی های آب وهوایی مادرید می توان به تابستان های گرم و زمستان های خنک اشاره نمود. نواحی شرقی و جنوبی شهر، آب وهوای نیمه خشک دارد و طبق برخی از دسته بندی های آب وهوایی، مادرید دارای آب وهوای نیمه استوایی معتدل است. برترین زمان سفر به مادرید، فصل پاییز یعنی از سپتامبر تا نوامبر و فصل بهار یعنی از مارس تا مه است.

از جاهای دیدنی مادرید می توان به کلیسای جاستو گالگو، مثلث طلایی مادرید، پارک رتیرو مادرید، کاخ سلطنتی مادرید، موزه پرادو، قصر بوئن ریترو، پلازا مایور، معبد دبود، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، پارک ال کاپریکو، موزه سورولا ، کتابخانه فیلم اسپانیایی، بنای یاد بود ایستگاه آتوچا و میدان سیبلس اشاره نمود.

در سفر به مادرید می توانید سوغاتی هایی نظیر محصولات سرامیکی، شال های سنتی، کفش های تابستانی اسپانیایی، زیورآلات مروارید ماجوریکا، آب نبات ویولتا و پیراهن رئال مادرید را برای عزیزان خود تهیه کنید.

اگر برای سفر به اسپانیا برنامه ریزی می کنید، می توانید تور اسپانیا را در اخبار ورزش ها جستجو نموده و برترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت بخرید.

تور ترکیبی مادرید

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / کجارو

به "مادرید در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادرید در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید