چه کسانی نباید شیر بخورند؟

به گزارش اخبار ورزش ها، نوشیدن شیر در ساعات مختلف در طول روز برای کاهش وزن توصیه می گردد. شیر سوخت و ساز بدن ما را تقویت می نماید تا عملکرد موثرتری داشته باشد و به وسیله آن کالری بیشتری از غذا سوزانده و به انرژی تبدیل گردد.

چه کسانی نباید شیر بخورند؟

در این مقاله راهنما هایی در خصوص برترین زمان نوشیدن شیر بر اساس اهداف سلامتی ارائه میگردد تا بدانید برای چه هدفی چه زمانی باید شیر بنوشید.

علم تا به امروز ثابت نموده است که هیچ زمان خاص و بهینه ای در روزگار ما برای نوشیدن شیر وجود ندارد. با این حال، ما می توانیم بر اساس اهداف خود، مناسب ترین زمان ها را برای نوشیدن شیر برای حداکثر تأثیر انتخاب کنیم.

1. برترین زمان برای نوشیدن شیر برای رشد قد بچه ها

بچه ها باید صبح، ابتدای روز و عصر، قبل از خواب شیر بنوشند تا رشد قد را به حداکثر برسانند. نوشیدن شیر در صبح به بچه ها کالری و مواد مغذی کافی (کلسیم، فسفر و سایر مواد معدنی و ویتامین های ضروری مانند ویتامین D) می دهد. مصرف کافی مواد مغذی به بچه ها یاری می نماید در طول روز فعال بمانند تا انرژی کافی نه تنها برای فعالیت های شناختی بلکه برای فعالیت های بدنی نیز داشته باشند - که برای رشد مطلوب بدن لازم است.

به گفته دکتر لو باخ مای، نوشیدن شیر در شب، 2 ساعت قبل از خواب توصیه می گردد، زیرا بدن بچه ها در طول خواب برترین جذب کلسیم را می نماید. نوشیدن شیر در این زمان ممکن است کیفیت خواب را نیز افزایش دهد که برای رشد فیزیکی بچه ها حیاتی است. شیر گاو، غنی از چربی مغذی، طبیعی و بدون هورمون رشد، افزودنی هایی مانند شیر کامل ارگانیک برای رشد قد بسیار توصیه می گردد. این به این علت است که شیر کامل دارای بالاترین مقدار پروتئین در بین انواع شیر است و سرشار از کلسیم است که به طور موثر به رشد بهینه قد بچه ها یاری می نماید.

بدن بچه ها از یک سالگی تا انتها بلوغ توانایی جذب را دارد و برای رشد جسمانی به مقدار زیادی مواد مغذی احتیاج دارد. علاوه بر این، یک رژیم غذایی مغذی و متعادل برای تامین مواد مغذی حیاتی مانند کلسیم، فسفر، منگنز، روی، مس، DHA و ... از اهمیت بالایی برخوردار است. فعالیت های ورزشی روزانه برای رشد قد مانند شنا، والیبال، بسکتبال و ... نیز بسیار توصیه می گردد.

آخرین، اما نه کم اهمیت ترین، یک عادت خواب سالم، حداقل 8 تا 10 ساعت در روز و قبل از ساعت 10 شب، از ساعت 10 شب تا 2 بامداد، دوره ای است که در آن هورمون های بیولوژیکی برای رشد قد بیشتر به وسیله هیپوفیز فراوری می گردد.

2. برترین زمان برای نوشیدن شیر برای کاهش وزن

نوشیدن شیر در ساعات مختلف در طول روز برای کاهش وزن توصیه می گردد. شیر سوخت و ساز بدن ما را تقویت می نماید تا عملکرد موثرتری داشته باشد و به وسیله آن کالری بیشتری از غذا سوزانده و به انرژی تبدیل گردد. شیر بعلاوه مکمل مواد مغذی لازم است که به شما یاری می نماید مدت طولانی تری احساس سیری کنید و در عین حال انرژی کافی را دریافت کنید. ترکیب نوشیدن شیر با ورزش روزانه برترین راه برای کاهش وزن است.

3. برترین زمان برای نوشیدن شیر برای سلامت استخوان ها

برای رشد بهینه استخوان که منجر به حداکثر رشد قد و سلامت استخوان می گردد، توصیه می گردد در دوران بلوغ روزانه 2 تا 3 فنجان شیر بنوشید. شیر سرشار از ویتامین D، ویتامین A، کلسیم و فسفر است. همه این ها مواد مغذی ضروری برای سلامت استخوان و بدن ما به عنوان یک کل هستند و فقط به مقدار زیاد در شیر موجود هستند.

کمبود این مواد مغذی منجر به رشد نامناسب استخوان از نظر طول و استقامت می گردد (استخوان نرم تر و ظریف تر می گردد و از فعالیت های بدنی سنگین جلوگیری می نماید). در نتیجه، روند پیری استخوان زودتر و سریع تر انجام می گردد که در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان، آرتروز، آرتریت و ... بیشتر می گردد. برای افزایش سلامت استخوان ها، به شما توصیه می گردد که از شیر (پنیر، ماست)، ماهی های چرب، آجیل و ... که سرشار از کلسیم هستند تا حداکثر سلامت استخوان ها را مصرف کنید.

4. برترین زمان برای نوشیدن شیر برای خواب بهتر

نوشیدن شیر 2 ساعت قبل از خواب برای مکمل اسید آمینه تریتوفان - مواد مغذی موجود در غذا های غنی از پروتئین مانند شیر. این 2 ماده مغذی مغز را تحریک می نمایند تا هورمون های تقویت نماینده خواب آلودگی سروتونین و ملاتونین را فراوری کند که به شما یاری می نماید آرامش داشته باشید و بهتر بخوابید. یک فنجان شیر گرم قبل از خواب نیز یک عادت رایج در بسیاری از کشور های غربی است.

با این حال، تا به امروز هیچ تحقیق علمی رسمی مبنی بر اینکه مقدار تریتوفان در یک فنجان شیر برای فراوری سروتونین و ملاتونین کافی برای آغاز خواب آلودگی کافی باشد، انجام نشده است. بنابراین، این که آیا باید قبل از خواب شیر بنوشیم یا نه، باید ترجیح شخصی باشد. آن را امتحان کنید تا ببینید آیا به شما یاری می نماید بهتر بخوابید یا خیر! قابل توجه است، شما باید شیر را 2 ساعت قبل از خواب بنوشید تا از ادرار کردن در وسط خواب خودداری کنید.

5. برترین زمان نوشیدن شیر برای عضله سازی

طبق بسیاری از مطالعات، برای افزایش تجمع توده بدون چربی و بعلاوه ترکیب بدن و قدرت، باید بلافاصله پس از ورزش شیر بنوشید. در این مطالعات تایید شده است که نوشیدن شیر بعد از ورزش با ساخت عضلات در جرم، وزن، عرض و قدرت مرتبط است. مطالعات بعلاوه نشان می دهند که نوشیدن شیر بعد از ورزش چقدر می تواند به کاهش چربی، کاهش وزن و احیای استخوان یاری کند.

چه کسانی نباید شیر بخورند؟

نوزادان زیر 1 سال

از آنجایی که سیستم گوارشی و دفعی نوزادان زیر یک سال به مقدار کافی بالغ نیست، تغذیه غنی شیر گاو (به ویژه پروتئین و مواد معدنی) باعث بارگیری بیش از حد اندام های نوزاد می گردد. کلیه های آن ها دو برابر تحریک می گردد و در نتیجه خطر کم آبی بدن و نارسایی کلیه را در پی دارد.

در معده و روده نوزادان نیز باعث کار بیش از حد می گردد (کولیت اولسراتیو در روده نوزادان بیش فعال می گردد)، که باعث یبوست، التهاب، سوء هاضمه و از دست دادن اشتها می گردد. شیر گاو نیز آهن کافی را تامین نمی نماید؛ بنابراین استفاده از شیر گاو به عنوان منبع اصلی تغذیه در این سن منجر به کم خونی در زمان رشد کودک می گردد. علاوه بر این، شیر گاو فاقد محتوای چربی سالم برای نوزادان است. این شرح می دهد که چرا طیف گسترده ای از محصولات شیر خشک (فراوری شده به وسیله دستورالعمل های تغذیه ای پیچیده) برای تکمیل شیر مادر در بازار موجود است.

برای عدم تحمل لاکتوز منع مصرف دارد

عدم تحمل لاکتوزیک مشکل گوارشی است که بدن ما را از فراوری آنزیم لاکتاز کافی برای هضم لاکتوز - نوعی قند که معمولا در شیر پستانداران یافت می گردد - باز می دارد. افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز باید از مصرف شیر و محصولات لبنی که باعث نفخ شکم، معده درد و اسهال می گردد خودداری نمایند.

افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا قند خون پایین به عنوان معمولاً شیر طبقه بندی می شوند. به آن ها توصیه می گردد که شیر و محصولات لبنی را در حد اعتدال مصرف نمایند، زیرا لاکتوز موجود در شیر همواره می تواند باعث افزایش سطح قند خون گردد. برای 2 گروه فوق الذکر، فرآورده های شیر گیاهی می توانند جایگزین مناسبی باشند، زیرا حاوی لاکتوز نیستند.

به طور قابل توجهی، به شدت توصیه می گردد که محصولات گیاهی را انتخاب کنید که بدون قند و دارای مواد افزودنی کم هستند تا حداکثر فواید سلامتی داشته باشند.

انتخاب زمان مناسب برای نوشیدن شیر

علاوه بر بعضی تحقیقات که فواید عضله سازی با نوشیدن شیر پس از ورزش را تایید می نماید، هیچ مطالعه علمی تا به امروز نتوانسته است زمان بهینه را در یک روز برای نوشیدن شیر ادعا کند. پاسخ به برترین زمان برای نوشیدن شیر چه زمانی است؟ تا حد زیادی بر اساس ترجیحات شخصی شما و واکنش بدن شما است. یک رژیم غذایی روزانه متعادل و مغذی، ورزش روزانه و یک سبک زندگی سالم برای سلامتی حیاتی هستند. بعلاوه به شما توصیه می گردد که اگر نگرانی خاصی وجود دارد که خودتان نمی توانید برای کسب اطلاعات در خصوص آن تحقیق کنید، با کارکنان پزشکی مشورت کنید.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرادید

به "چه کسانی نباید شیر بخورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسانی نباید شیر بخورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید