نفت از مرز 120 دلار عبور کرد

به گزارش اخبار ورزش ها، قیمت نفت پس از موافقت اتحادیه اروپا با کاهش واردات نفت از روسیه تا خاتمه سال 2022، در معاملات روز سه شنبه افزایش یافت.

نفت از مرز 120 دلار عبور کرد

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه با 33 سنت افزایش، به 122 دلار در هر بشکه رسید. بهای قرارداد تحویل اوت با 33 سنت افزایش، 117 دلار و 93 سنت بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با دو دلار و 24 سنت افزایش، به 117 دلار و 31 سنت در هر بشکه رسید. بازار آمریکا روز دوشنبه به علت تعطیلات، بسته بود.

سران اتحادیه اروپا توافق کردند واردات نفت از روسیه را تا انتها سال 2022 به مقدار 90 درصد کاهش دهند و به این ترتیب، بن بستی که با مجارستان بر سر تحریم نفت روسیه داشتند را حل کردند. با این حال برخی از کارشناسان می گویند رشد قیمت نفت ممکن است ملایم باشد، زیرا بازار پیش تر روی این محدودیت عرضه حساب نموده بود.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI به رویترز گفت: تقریبا همه اعضای اتحادیه اروپا با این ممنوعیت موافق بودند و بازار پیش از این روی تحریم خودخواسته اتحادیه اروپا و جریان نفت کمتر روسیه به اروپا در سال میلادی جاری، حساب نموده بود. تصور می کنم بازار روی تقاضای بیشتر در آسیا که به وسیله چین خواهد بود، حساب می نماید، اما نگرانی اصلی این است که قیمت های بالای بنزین در جایگاه های سوخت، ممکن است باعث سرکوب تقاضا در اوج فصل رانندگی تابستانی گردد.

انتظار می رود تقاضا از سوی چین پس از تسهیل محدودیت های کووید، بهبود پیدا کند. شانگ های انتها قرنطینه دو ماهه را خاطرنشان کرد و از روز چهارشنبه به بیشتر ساکنان شهر اجازه خواهد داد خانه های خود را ترک نمایند و سوار خودرو شوند.

در بخش فراوری، وزیران گروه اوپک پلاس روز پنج شنبه ملاقات می نمایند و به گفته شش منبع مطلع به رویترز، انتظار می رود همچنان درخواست کشور های غربی برای افزایش سریع تر فراوری را نادیده گرفته و به برنامه خود برای افزایش فراوری به مقدار 432 هزار بشکه در روز در ژوئیه پایبند بمانند.

اعضای گروه اوپک پلاس که شامل اوپک و روسیه است، تاکید دارند که بازار متوازن مانده است و افزایش قیمت ها ارتباطی به عوامل بنیادین ندارد.

شش منبع پالایشگاهی در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند بازگشایی چین و حاشیه سود قوی پالایش آسیایی ممکن است باعث گردد عربستان سعودی قیمت همه گرید های نفتی که در ژوئیه به آسیا می فروشد را افزایش دهد. انتظار می رود عربستان سعودی قیمت فروش گرید نفتی سبک عرب لایت به آسیا را بین 85 تا دو دلار در هر بشکه بالاتر از قیمت پایه نفت عمان/دوبی مشخص کند. این کشور قیمت رسمی فروش را برای ژوئن در پی قرنطینه در چین و افت بهای معاملات نفت، کاهش داده بود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت های نفت در هر دو سوی آتلانتیک در سال 2022 به بالاترین حد در بیش از یک دهه گذشته صعود کردند و از ابتدای سال میلادی جاری تا به امروز، بیش از 55 درصد افزایش نشان می دهند.

منبع: فرارو

به "نفت از مرز 120 دلار عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت از مرز 120 دلار عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید