نخستین هتل دوستدار طبیعت آسیا در خراسان شمالی احداث می گردد

به گزارش اخبار ورزش ها، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، نخستین هتل دوستدار طبیعت آسیا در خراسان شمالی احداث می گردد.

نخستین هتل دوستدار طبیعت آسیا در خراسان شمالی احداث می گردد

علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری یکی از اولویت های استان است که در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است تا توسعه استان را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان شمالی در حوزه گردشگری اضافه کرد: قرار گرفتن بین دو قطب زیارتی سیاحتی کشور و تردد سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از جاده های استان بخشی از مهمترین ظرفیت های استان است که برای بهره مندی از آن باید خدمات را در استان به شکلی مناسب توزیع کنیم.

وی با اشاره به دوراهی اسپاخو در شهرستان مانه و سملقان به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری گفت این محل تقریبا بین دو قطب زیارتی و سیاحتی خراسان رضوی و گلستان قرار گرفته است که از تولیدات صنایع دستی و محلی جوامع روستایی، منطقه ها حفاظت شده قرخود و جنگل گلستان بهره می برد و می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اکوتوریسم باشد.

مستوفیان بیان نمود: به همین علت قرار است با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی، هتل و مزرعه گردشگری سلامت با رویکرد دوستدار محیط زیست در این محل اجرا گردد که علاوه بر اقامت، پذیرایی و ارائه خدمات بین راهی به مسافران، موضوعات توسعه محیط زیست، گردشگری پایدار و آشنایی مراجعان با حیات وحش را نیز انجام دهد.

وی با اشاره به مساحت و اعتبار اجرای این پروژه گفت: این پروژه قرار است در زمینی 10 هکتاری انجام گردد که 450 تا 500 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ادامه داد: سرمایه گذار این پروژه تا به امروز اعلام احتیاجی برای تسهیلات نکرده و در صورت احتیاج می توانیم در این حوزه، پروژه را پشتیبانی کنیم.

وی اظهار کرد: در این پروژه قرار است آب مصرفی آن تصفیه شده و پساب آن برای آبیاری گیاهان و سایر موضوعات مورد استفاده قرار گیرد. بعلاوه فضایی برای پرورش محدوده بعضی گونه های جانوری و گیاهان نیز ایجاد گردد. علاوه بر این ها، این پروژه ویژگی های دیگری نیز دارد که سبب می گردد نخستین مجموعه در قاره آسیا باشد که چنین امکاناتی خواهد داشت.

به گفته مستوفیان، عامل حضور سرمایه گذار این طرح، وجود مجوزهای بی نام سرمایه گذاری بود که سبب توسعه طرح از 2 هکتار به 10 هکتار شد.

منبع: همگردی

به "نخستین هتل دوستدار طبیعت آسیا در خراسان شمالی احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین هتل دوستدار طبیعت آسیا در خراسان شمالی احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید