ماریو پرفروش ترین اثر اقتباسی از بازی ویدئویی تاریخ شد

به گزارش اخبار ورزش ها، برادران سوپر ماریو همچنان در باکس آفیس بیشترین مخاطب را دارد. این اقتباس از بازی ویدیویی از مرز فروش 500 میلیون دلاری در گیشه جهانی عبور نموده و رکورددار است.

ماریو پرفروش ترین اثر اقتباسی از بازی ویدئویی تاریخ شد

فیلم برادران سوپر ماریو با عبور از فروش دنیای 500 میلیون دلاری، به بزرگ ترین اثر اقتباسی از بازی های ویدیویی در تاریخ سینمای دنیا تبدیل شد.

برادران سوپر ماریو همچنان در باکس آفیس بیشترین مخاطب را دارد. این اقتباس از بازی ویدیویی از مرز فروش 500 میلیون دلاری در گیشه دنیای عبور نموده و رکورددار است.

این پویانمایی ماجراجویی تا به امروز 260.3 میلیون دلار در داخل سینما های آمریکا و 248.4 میلیون دلار دیگر در سطح دنیای فروش داشته که مجموع فروش آن را به 508.7 میلیون دلار می رساند.

برادران سوپر ماریو در زمان حاضر پرفروش ترین فیلم سال 2023 در گیشه دنیای و داخلی است و از مرد مورچه ای و زنبورک: کوانتومانیا پیشی گرفته است. بر خلاف مرد مورچه ای، به نظر می رسد که مردم از تماشا برادران سوپر ماریو لذت برده اند.

با این اندازه فروش، برادران سوپر ماریو به پرفروش ترین فیلم اقتباسی از بازی ویدئویی در تاریخ تبدیل شده و توانست در کمتر از دو هفته با چنین رقمی بالاتر از وارکرافت و پوکمون: کارآگاه پیکاچو قرار گیرد. کارگاه پیکاچو در سال 2019 نزدیک به 450 هزار دلار در گیشه فروخت.

برادران سوپر ماریو به وسیله یونیورسال، ایلومینیشن و نینتندو فراوری شده است. انتظار می رود این اثر پویانمایی با عبور از من نفرت انگیز و مینیون ها تا چند روز آینده از 600 میلیون دلار فروش نیز عبور کند.

بخشی از تاخیری که در ساخت برادران سوپر ماریو رخ داد به علت تردید نینتندو از حیث شکستی بود که اقتباس لایو اکشن از این اثر در سال 1993 با آن روبرو شد و به عنوان یکی از بدترین فیلم های ساخته شده مورد تمسخر نهاده شد، اما ایلومینیشن سازنده فرنچایز های من نفرت انگیز و آواز بخوان با نینتندو در ساخت این اثر همکاری کرد.

برای ساخت این پویانمایی که کارگردانی آن را آرون هوروات و مایکل جلنیک بر عهده داشته اند یکصد میلیون دلار هزینه شده است که رقم به صرفه ای برای ساخت فیلم پویانمایی محسوب می گردد. به عنوان نمونه، پویانمایی های پیکسار و دیزنی اغلب دو برابر این رقم هزینه داشته اند.

منبع: ایرنا

منبع: فرادید

به "ماریو پرفروش ترین اثر اقتباسی از بازی ویدئویی تاریخ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماریو پرفروش ترین اثر اقتباسی از بازی ویدئویی تاریخ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید