شاسی بلند رنو مگان

به گزارش اخبار ورزش ها، خودروسازی فرانسوی رنو Renault، در جریان برنامه خود برای توسعه خودرو های برقی، اخیراً نسخه ای برقی و نو از خودوری محبوب مگان را با نام Megane E-Tech Electric را عرضه نموده که علاوه بر برخورداری از پیشرانه برقی، از طراحی جالب توجه SUV هم برخوردار است.

شاسی بلند رنو مگان

به گزارش اخبار ورزش ها، یکی از پرطرفدارترین خودرو های کامپکت در اروپا در حال بدست آوردن سبک بدنه ای نو برای تکمیل هاچ بک، سدان و واگن است که در حال حاضر در قاره قدیمی در حال پیش فروش است. در واقع باید گفت که نشان مگان Megane برای اولین بار درب عقب یک کراس اوور را تزئین می نماید، نشانی که از سال 1995 در بسیاری از سبک های بدنه از جمله مینی ون، کوپه و حتی کابریت مورد استفاده قرار گرفته است. اما مگان نو با ظاهر غیر معمول کراس اوور، چه ویژگی های دیگری به همراه دارد.

این کراس اوور بدون آلایندگی که با نام کامل خود به نام Megane E-Tech Electric شناخته می گردد، 1624 کیلوگرم (3580 پوند) وزن دارد و بر روی همان پلت فرم برقی مدولار CMF-EV سوار می گردد که پیش از این نیسان آریا را پایه گذاری نموده بود. برای وسیله نقلیه ای که تنها 4.21 متر (165.7 اینچ) طول دارد، فاصله بین دو محور 2.7 متر (106.2 اینچ) بسیار چشمگیر است و به مهندسان اجازه می دهد تا یک کابین جادار نسبت به ابعاد جمع و جور ایجاد نمایند.

این خودروی برقی که سوار بر چرخ های بزرگ 20 اینچی است، تنها 1.5 متر (59 اینچ) ارتفاع دارد و به صورت استاندارد با دستگیره های فلاش در جلو برای آیرودینامیک بهتر عرضه می گردد در حالی که در های عقب دارای دسته های پنهان در کنار شیشه هستند. Megane E-Tech اولین مدل تولیدی رنو است که دارای آرم نو با طرح یکپارچه سازی با سیستم عامل است که قبلاً بر روی سوپرمینی مفهومی تمام الکتریکی 5 هم اعمال شده است.

روی هم رفته، کراس اوور برقی نو در اصل نسخه تولیدی مفهوم مگان eVision سال گذشته است و شباهت ها کاملاً آشکار است. بعضی تغییرات جزئی مانند تغییر به آینه های جانبی معمولی به جای دوربین به همراه چراغ های جلو و چراغ های عقب کم نور، هم وجود دارد، اما درکل این دو خودرو تا حد زیادی یکسان هستند. همانطور که نمای بیرونی نشان دهنده فاصله قابل توجهی از مدل های سنتی مگان بنزینی و دیزلی است، فضای داخلی هم از ابتدا برای یک خودروی برقی نو طراحی شده است. داشبورد تمام دیجیتالی با اتخاذ آنچه رنو صفحه نمایش OpenR می نامد و شبیه یک L وارونه است، از مفاهیم Trezor، Symbioz و Morphoz استفاده می نماید.

یک صفحه نمایش 12.3 اینچی در جلوی راننده قرار گرفته است و یک صفحه نمایش لمسی 12 اینچی برای سیستم اطلاعات تفریح هم در مدل های با مشخصات بالاتر، وجود خواهد داشت. طبق گفته خودروساز فرانسوی، صفحه نمایش این خودرو شایسته برترین سدان های درجه یک است، که دارای وضوح 1250 در 1562 پیکسل است و صفحه لمسی را کاملاً شفاف می نماید. البته نسخه های مقرون به صرفه تر Megane E-Tech Electric دارای صفحه نمایش مرکزی کوچکتر 9 اینچی با وضوح پایین تر هستند.

نیروی مورد احتیاج این خودرو به وسیله یک موتور الکتریکی تأمین می گردد که 130 اسب بخار (96 کیلووات) و 250 نیوتن متر گشتاور در نسخه های پایین و 218 اسب بخار (160 کیلووات) و 300 نیوتن متر (221 پوند فوت) در پیکربندی گران تر تأمین می نماید. رنو مگان E-Tech Electric مجهز به موتور الکترونیکی قوی تر، سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) را در 7.4 ثانیه طی می نماید و قادر است با سرعت 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) حرکت کند.

موتور های الکتریکی این خودرو از یک باتری 40 یا 60 کیلووات ساعتی تغذیه می نمایند. انرژی اولیه این باتری می تواند برای برد مورد تأیید WLTP تا مسافت 300 کیلومتر (186 مایل) کافی باشد، در حالی که دومی تا 292 مایل (470 کیلومتر) دوام می آورد. به گزارش اخبار ورزش ها، این باتری دارای هشت سال ضمانت است و در صورت خراب شدن آن تا سطح زیر 70 درصد ظرفیت، رنو آن را به طور رایگان جایگزین می نماید. پس از اتمام باتری، می توان آن را تا 22 کیلو وات با شارژ AC و 130 کیلو وات با استفاده از DC دوباره پر کرد. هنگام استفاده از ایستگاه شارژ 130 کیلوواتی به مدت نیم ساعت، شما 186 مایل (300 کیلومتر) برد WLTP یا 124 مایل / 200 کیلومتر رانندگی در بزرگراه را دریافت می کنید. بعلاوه با شارژ دیواری 7.4 کیلوواتی، مسافت 249 مایل (400 کیلومتر) در حالت رانندگی مختلط پس از هشت ساعت شارژ امکان پذیر است.

تصاویر خودروی رنو مگان E-Tech Electric

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-اخبار ورزش ها

منبع: فرارو

به "شاسی بلند رنو مگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند رنو مگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید