استفاده کارشناسان آمریکایی از تست آنتی بادی برای شناسایی افراد مصون به کرونا

به گزارش اخبار ورزش ها، کارشناسان آمریکایی مدعی شده اند که با انجام تست آنتی بادی می توان زمان بازگشت به مدرسه یا محل کار را معین کرد.

استفاده کارشناسان آمریکایی از تست آنتی بادی برای شناسایی افراد مصون به کرونا

به گزارش اخبار ورزش ها، پاسخ به این پرسش که چه زمانی و چگونه مردم آمریکا می توانند در اماکن عمومی همچون محل کار یا مدرسه حضور داشته باشند به نتایج تست آنتی بادی بستگی دارد؛ یک نوع آزمایش خون که تعیین می نماید آیا فرد به کروناویروس آلوده بوده است؟

به گفته کارشناسان آمریکایی افرادی که در برابر کروناویروس مصون بوده اند می توانند به محل کار خود بازگردند. همچنین حائز اهمیت است تا تعیین گردد کدام یک از اعضای کادر درمانی در برابر این ویروس مصون مانده اند و میتوانند به مراقبت از فرد بیمار ادامه دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا به تازگی اعلام نموده است با یاری تست آنتی بادی تعیین میگردد چه تعداد از جمعیت این کشور به کروناویروس آلوده بوده اند.

تست سرولوژی چیست؟

در سرولوژی نشانه های واکنش ایمنی به عامل بیماری زا که در شرایط فعلی کروناویروس است ارزیابی میگردد. زمانیکه بدن با ویروس روبرو می گردد مدت زمانی طول میکشد تا آن را تشخیص داده و واکنش ایمنی نشان دهد. مولکولهای ایمنی موسوم به آنتی بادی ها بخش مهمی از این واکنش هستند.

اولین نوع آنتی بادی با نام IgM شناخته شده که سطح آن در مدت چند روز از آلودگی افزایش پیدا میکند. اما IgM یک فاکتور مقابله نماینده عمومی است. برای مقابله با یک نوع ویروس خاص بدن این آنتی بادی را به نوع دوم تبدیل نموده که با نام IgG شناخته می گردد که میتواند ویروس را شناسایی کند. همچنین نوع سومی از آنتی بادی موسوم به IgA وجود دارد که در بافتهای مخاطی همچون جداره داخلی ریه مشاهده می گردد. IgA در مقابله با عفونتهای تنفسی از قبیل آنفلوآنزا و همچنین کروناویروس حائز اهمیت است.

انجام تست آنتی بادی برای تشخیص اولیه عفونت یاری نماینده نیست و بی اثر است اما در تشخیص وجود واکنش آنتی بادی در افراد و میزان گسترش یافتن ویروس در میان جمعیت اهمیت دارد.

به گزارش نیویورک تایمز، در 25 تا 50 درصد افراد آلوده نشانه ای از بیماری مشاهده نشده یا بسیار خفیف است. همچنین ممکن است افرادی باشند که از بیماری خود مطلع باشند اما امکان انجام تست تشخیصی برای آنان وجود نداشته باشد. تستهای سرولوژی قادر خواهد بود این افراد را شناسایی و به محققان یاری کند تا به ارزیابی بهتری از میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 دست پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استفاده کارشناسان آمریکایی از تست آنتی بادی برای شناسایی افراد مصون به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده کارشناسان آمریکایی از تست آنتی بادی برای شناسایی افراد مصون به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید