12 توصیه طلایی برای گردشگری بک پکرها

به گزارش اخبار ورزش ها، خبرنگاران: بک پکرها به گردشگرانی گفته می گردد که پای پیاده یا با دوچرخه و موتورسیکلت سفر می نمایند و تمام وسایل مورد نیازشان در یک کوله پشتی خلاصه می گردد!

12 توصیه طلایی برای گردشگری بک پکرها

پدیده کوله پشتی به دوشان و مهمان سراهایی که در آنجا اتراق می نمایند، هنوز در کشور ما، جا نیفتاده و برای بسیاری از ایرانی ها غریبه است، اما در کشورهای اروپایی، این نوع گردشگری که به آن بک پکر می گویند، بسیار پرطرفدار است.

برای گردشگری و استفاده از طبیعت و سیر و سیاحت، احتیاج به این نیست که کلیه امکانات فراهم باشد و شما هم با جیبی پر از پول به سفر بروید! بک پکرها، یا کوله پشتی به دوشان، افرادی جوان هستند که با جیب های کم پول و تنها با یک کوله پشتی، راهی سفر می شوند. بک پکرها، آنقدر مقرون به صرفه سفر می نمایند که برای شب مانی هم از چادرهای مسافری و یا مکان های موجود در طبیعت استفاده می نمایند.

اصطلاح بک پکرها در عین حال، به مسافرانی گفته می گردد که پای پیاده یا با دوچرخه و حتی با موتورسیکلت سفر می نمایند و تمام وسایل مورد احتیاجشان، در یک کوله پشتی خلاصه می گردد و سعی می نمایند حتی مایحتاجشان را نیز در طول مسیر یا از مقصد تهیه نمایند.

این نوع سفر ضمن مفرح بودن، خطراتی هم در پی دارد که ناآشنایی با این گونه خطرها ممکن است برای گردشگران جوان مسائلی در پی داشته باشد، بنابراین بد نیست قبل از اینکه راهی سفر شوید، این12 توصیه طلایی را جدی بگیرید.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

1- هرگز در رستوران های بین راهی غذا نخورید؛ طبق آمار سازمان بهداشت دنیای، بیشترین آمار مسمومیت بین مسافران و گردشگران، به علت خوردن غذا در رستوران های بین راهی در کشورهای مختلف ثبت شده است.

هرچند امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته، مسائل بهداشتی اغذیه فروشی ها و رستوران ها به شدت کنترل می گردد، اما بازهم شاهد این گونه مسمومیت ها و بیماری های گوارشی هستیم. علت این بیماری ها، عدم کنترل مواد اولیه و ماندن طولانی مدت در انبار این رستوران هاست، بنابراین لقمه ای هرچند کوچک، همواره در کوله پشتی خود داشته باشید.

3-هرگز نمی توان لازانیای ایتالیایی را در ترکیه پیدا کرد، یا این که نمی توان سوپ سوشی مناسبی در آفریقای جنوبی یافت؛ بنابراین حتی اگر برترین رستوران چینی را در ایتالیا سراغ دارید، برای خوردن غذای چینی، به این رستوران وارد نشوید، چون نه مزه غذای اصلی را متوجه می شوید و نه اطمینانی از طرز تهیه آن دارید. برترین گزینه، امتحان کردن غذاهای محلی در همان کشور زادگاهش است، نه دیگر نقاط دنیا.

2- مواد شوینده اضافی موجود در اتاق خود را در هتل بردارید و ببرید!

این شوینده ها متعلق به شماست و می توانید به عنوان برترین هدیه به بچه ها و خانواده های بومی بدهید، چون با این کار، هم به توسعه فرهنگ مردم محلی یاری نموده اید و هم به رعایت بهداشت در میان بچه ها.

3-پول و زمان را همواره کنترل کنید. این دو مسأله برای هر گردشگری در طول سفر مهم است، بنابراین با تمام توان این دو موضوع را مدیریت کنید تا دچار مشکل نشوید.

4-زمان حرکت قطار، کشتی، هواپیما و اتوبوس تان را همواره به خاطر داشته باشید و در عین حال، به طور دائم به جای مانده پولتان را کنترل کنید و از اندازه دقیق آن مطلع باشید، چون بی خبری از این دو موضوع، هنگام سفر واقعاً مشکل ساز است.

5- اخبار رادیو و روزنامه های محلی را بشنوید و مطالعه کنید و به یاد داشته باشید که از این طریق می توانید از شرایط آب و هوا و دیدنی های محل اقامت خود مطلع شوید و در عین حال، هرگز توصیه افراد ناشناس برای بازدید از اماکن تاریخی یا مذهبی را نپذیرید.

در بیشتر کشورهای دنیا برای این کار باید به افراد یا دفاتر مخصوص گردشگری معتبر مراجعه کنید و یا به وسیله تورلیدرها برای بازدید اماکن تاریخی اقدام کنید. بنابراین به توصیه های افراد محلی توجه نکنید، چون در بعضی کشورهای دنیا، جیب بری و باج گیری به وفور دیده می گردد.

6-از سفر کردن با افراد ناشناس خودداری کنید و به یاد داشته باشید مسافرت با گروهی که از مبدا با هم بوده اید و آنها را می شناسید، کم خطرتر است.

7- هرگز به خاطر افراد ناشناس، راه و مقصد خود را تغییر ندهید و با کسانی که در رستوران ها یا در سواحل دریا، با آنها آشنا شده اید، صرفاً چند عکس یادگاری بگیرید و یک آدرس ایمیل به اشتراک بگذارید و طبق برنامه خود، سفرتان را ادامه دهید.

8-از پرسیدن خجالت نکشید؛ همواره قرار نیست از تمام مقررات جوامع مختلف مطلعی داشته باشید، بنابراین به دانسته های خود تکیه نکنید و از افراد مطلع و مطمئن پرس و جو کنید.

از اظهار نظر بی موقع هم جداً بپرهیزید، چون گاهی به علت تفاوت های فرهنگی و اجتماعی، منظور شما درست درک نمی گردد و بی شک دچار دردسر می شوید، بخصوص در گمرکات یا ایستگاه های مرزی، صرفاً مخاطب باشید.

9-همواره یک دوربین کوچک همراه داشته باشید؛ اولین مورد استفاده از این دوربین ها، ثبت خاطرات شیرین سفر و رویدادهای آن است.

اما اگر دوربین شما دست و پاگیر و یا نحوه استفاده از آن، احتیاجمند دانش و تجربه است، شما تقریباً پیروز به استفاده از آن نخواهید بود. بنابراین از دوربین های ساده و کوچک غافل نباشید.

10- از محل اقامت خود کارت پستال تهیه و ارسال کنید؛ این یک عادت قدیمی، اما مفید برای گردشگران است که با توجه به تکنولوژی های قرن حاضر، شاید به فراموشی سپرده شده، ولی شما هرگز این عادت خوب را از قلم نیاندازید، چون علاوه بر تقسیم خاطرات شیرین خود با دوستان و بستگان خویش، آخرین نقطه محل اقامت خود را نیز به اطلاع آنها می رسانید و در صورت بروز هرگونه مشکل، آنها به راحتی به شما دسترسی خواهند داشت. پس علاوه بر تماس تلفنی، در صورت امکان حتماً کارت پستال زیبایی از شهر محل اقامت خود، برای دوستان یا خانوادتان ارسال کنید.

11-جعبه یاری های اولیه کوچکی همراه داشته باشید؛ همان طور که می دانید هزینه درمان در بیشتر کشورها بسیار بالاست، بنابراین سعی کنید قبل از شروع سفر، حتماً آزمایش های لازم پزشکی را انجام دهید تا از سلامت خود کاملاً مطمئن شوید، اما به یاد داشته باشید جعبه کوچکی از یاری های اولیه و پمادهای ضد حشرات موذی را نیز همراه داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید از امکانات اولیه آن بهره ببرید.

12- از نزدیک ترین سفارتخانه یا دفتر حافظ منافع کشورتان در مقاصد خود با خبر شوید و به یاد داشته باشید سفارتخانه ها، مسئول حمایت از شما در صورت بروز مسائل احتمالی هستند و یقین داشته باشید که با تمام توان، خدمات لازم را به اتباع کشورشان ارائه می دهند، بنابراین سعی کنید نشانی کامل، شماره تلفن و وب سایت آنها را پیش از شروع سفر از دنیای مجازی به دست آورید تا در صورت لزوم، به آنها دسترسی کامل داشته باشید.

منبع: توریسم آنلاین

به "12 توصیه طلایی برای گردشگری بک پکرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 توصیه طلایی برای گردشگری بک پکرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید