قفل کردن تصاویر در آیفون؛ معرفی 2 راه چاره ساده و کاربردی

به گزارش اخبار ورزش ها، با قفل کردن تصاویر در آیفون شما می توانید رسما یک لایه امنیتی بیشتر به حریم خصوصی خود اضافه کنید. در این مقاله قصد داریم به شما یاری کنیم با قفل کردن تصاویر در آیفون از محتواهای داخل گالری خود بیشتر محافظت کنید.

قفل کردن تصاویر در آیفون؛ معرفی 2 راه چاره ساده و کاربردی

بخش گالری تصاویر در واقع مکانی است که تمامی تصاویر اعم از سلفی و سایر لحظات زندگی شما در آنجا ذخیره می گردد. از آنجایی که به احتمال زیاد بیشتر تصاویر شخصی هستند، طبیعی است که شما بخواهید با قفل کردن تصاویر در آیفون از دسترسی سایر افراد به این دسته از محتواها جلوگیری کنید.

با وجود این که اپل قابلیت خاصی را به وسیله فیس آیدی یا تاچ آیدی در داخل برنامه تعبیه ننموده، خوشبختانه دو راهکار ساده به منظور قفل کردن تصاویر در آیفون در حال حاضر وجود دارد: ساخت یک میانبر شخصی سازی شده یا بهره برداری از Screen Time یا همان زمان روشن باقی ماندن صفحه. بنابراین در ادامه قصد داریم این دو روش را شرح دهیم.

روش اول) استفاده از یک میانبر برای قفل کردن تصاویر در آیفون

اولین روش برای قفل کردن تصاویر در آیفون به وسیله بهره برداری از نرم افزار Shortcuts برای ساخت یک شرتکات آیفون شخصی سازی شده است. برای افرادی که احتمالا با این ویژگی نا آشنا هستند، شما می توانید از این برنامه به منظور خلق شرتکات های کاربردی و متنوع در آیفون استفاده نموده تا فعالیت های روزمره خود را به صورت اتوماتیک انجام دهید. اگر شما برنامه Shortcuts را روی آیفون پیدا نمی کنید، شما می توانید آن را به وسیله اپ استور به صورت رایگان دانلود و سپس نصب کنید.

بعد از نصب نرم افزار، آن را باز نموده و اقدامات زیر را انجام دهید:

1. به سراغ سربرگ Automation از بخش پایین رفته و روی New Automation ضربه بزنید.

2. در بخش Search، عبارت App را تایپ و از بخش نتایج جست وجو آن را انتخاب کنید.

3. در صفحه بعد، روی Choose ضربه زده، نرم افزار Photos را انتخاب و سپس روی Done ضربه بزنید.

4. عبارت Is Opened را انتخاب و سپس Run Immediately را انتخاب کنید. در ضمن بخش Notify When Run را اجازه دهید خاموش باقی بماند. در نهایت روی Next ضربه بزنید.

5. عبارت New Blank Automation را در صفحه بعدی انتخاب و روی Add Action ضربه بزنید.

6. در فیلد جست وجو، کلمه Lock را تایپ و سپس Lock Screen را از بخش نتایج جست وجو انتخاب کنید.

7. روی Done ضربه زده تا شرتکات شما ذخیره گردد.

حالا هر زمان که شما روی برنامه Photos ضربه بزنید، میانبر مورد نظر شما به طور اتوماتیک در پس زمینه اجرا شده و آیفون (از جمله برنامه تصاویر) را به طور کامل قفل می نماید. شما سپس می توانید دستگاه را آنلاک نموده و به گالری خود به وسیله فیس آیدی، تاچ آیدی یا حتی ورود رمز عبور دسترسی پیدا کنید.

اگر شما هنوز رمز عبور برای گوشی خود تعریف ننموده اید، تنها کافی است به مسیر Settings > Face ID/Touch ID & Passcode > Turn Passcode On رفته و یک رمز عبور شش رقمی را در آن بخش وارد کنید. شما بعلاوه می توانید در همان صفحه فیس آیدی یا تاچ آیدی را روی گوشی آیفون خود فعال کنید.

برای حذف قفل میانبرد مربوطه، به سربرگ Automation در بخش برنامه Shortcuts رفته و در صفحه Automation به سمت چپ انگشتتان را تکان دهید. سپس روی Delete ضربه بزنید.

روش دوم) استفاده از قابلیت Screen Time به منظور قفل کردن تصاویر در آیفون

اگر شما نمی خواهید یک شرتکات برای آیفون بسازید، پس راهکار دوم استفاده از قابلیت Screen Time است. هدف پیش فرض قابلیت مذکور، کنترل مدت زمانی است که با آیفون کار می کنید. در صورت رد شدن زمان از آستانه معین شده، شما به وسیله برنامه به بیرون راهنمایی شده و رسما برنامه مورد نظر قفل می گردد.

از همین رو، با استفاده از این قابلیت شما می توانید یک ویژگی امنیتی را برای قفل کردن تصاویر گالری آیفون فعال کنید. تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1. به مسیر Settings > Screen Time > App & Website Activity بروید.

2. در پنجره باز شده، روی Turn On App & Website Activity ضربه بزنید.

3. در این مرحله یک رمز عبور را با ضربه زدن روی Lock Screen Time Settings معین کنید.

4. روی App Limits > Add Limit ضربه بزنید. سپس رمز Screen Time را وارد کنید.

5. روی فلش رو به پایین در بخش Creativity ضربه بزنید. برنامه Photos را انتخاب و سپس روی Next ضربه بزنید.

6. تایمر را روی 1 min تنظیم کنید. Block at End of Limit را روشن نموده و سپس روی Add ضربه بزنید.

شما پیروز شده اید به درستی این روش را اجرا کنید. نرم افزار تصاویر حالا با یک رمز عبور پس از یک دقیقه در هر استفاده در طول روز قفل می گردد.

وقتی شما به صفحه خانه یا هوم برمی شد، به احتمال زیاد با خاکستری شدن آیکون برنامه Photos و یک علامت ساعت شنی در کنار نام برنامه روبرو خواهید شد. اگر برنامه هنوز خاکستری نشده، تنها کافی است روی نرم افزار Photos ضربه زده و به مدت یک دقیقه صبر نموده تا محدوده Screen Time گذشته تا قابلیت فعال گردد.

به منظور باز کردن قفل برنامه Photos در آیفون، تنها کافی است روی برنامه ضربه زده و سپس به Ask For More Time > Enter Screen Time Passcode بروید.

در این بخش شما احتمالا متوجه بعضی محدودیت های Screen Time می شوید. برای مثال، نرم افزار به شما اجازه می دهد یک دقیقه بیشتر در داخل گالری بدون وارد کردن رمز عبور باقی بمانید. بعد از این مدت زمان تنها گزینه موجود، آنلاک کردن نرم افزار Photos برای 15 دقیقه، یک ساعت یا کل روز محسوب می گردد.

در زمانی که این مطلب نوشته می گردد، به جز دو روش موجود در این مقاله هیچ روش دیگری برای قفل مجدد برنامه Photos وجود ندارد. بنابراین، اگر همچنان قصد دارید حریم خصوصی بخش گالری خود را بیشتر کنید، شما می توانید به وسیله پنهان کردن بعضی از تصاویر مد نظرتان در گوشی آیفون، لایه های امنیتی جدیدی را به سیستم گوشی خود اضافه کنید. اگر هم واقعا می خواهید برنامه Photos به طور اتوماتیک در زمان خروج شما از گالری قفل گردد، شما باید حتما از روش شرتکات بهره ببرید.

اگر در آینده شما دلتان نمی خواهد برنامه تصاویر را قفل کنید، تنها کافی است Screen Time را روی گوشی آیفون خود خاموش کنید.

قفل کردن برنامه تصاویر آیفون؛ حریم خصوصی بیشتر

شما بعلاوه می توانید از نرم افزار شرکت های ثالث به منظور قفل کردن تصاویرتان روی آیفون بهره ببرید اما اگر دغدغه شما حفظ حریم خصوصی بیشتر است، برترین پیشنهاد در استفاده از قابلیت های خود گوشی آیفون تلقی می گردد.

با بهره برداری از روش شرتکات یا روش Screen Time شما می توانید به طور کل گالری گوشی آیفون خود را قفل نموده و از تصاویر شخصی خود محافظت کنید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "قفل کردن تصاویر در آیفون؛ معرفی 2 راه چاره ساده و کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قفل کردن تصاویر در آیفون؛ معرفی 2 راه چاره ساده و کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید